Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min brekker seg veldig av minste lille klump i maten. Har prövd å gi henne bittebittesmå brösmuler og det kan gå bra med noen, men så etterhvert så brekker hun seg veldig og det sluter med att hun kaster opp! Så nå törr jeg ikke gi henne noe mer bröd el lignende. Hun spiser ikke gröt så hade gjerne gitt henne bröd el kjeks. Skal jeg bare vente litt med bröd el må hun "trenes" til å kunne spise små biter? Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det hun spiser viss hun ikke får grøt da?

trodde man måtte gi babyer på over 6 mnd minst to grøtmåltider om dagen jeg.. det sa iallefall hs til meg...

min gutt brekker seg også viss det kommer klumper i maten, jeg har prøvd med middag for 8mnd og oppover men, da brekker han seg og kaster opp.. (han er snart 9mnd)

jeg har begynt å la han gnage på brødskalker, og det har gått bra, men viss han får i seg en litt for stor bit brekker han seg med en gang.. mend et kommer heldigvis ikke opp...

Skrevet

Her var det også sånn. Begynte med most banan so jeg puttet bitte bitte små biter med brød i eller fruktmos og etter en stund gikk det bedre og bedre. Men hvis vi har et grovere brød med mer korn i brekker han seg. Hvorfor får hun ikke grøt? Det er viktig slik at de får i seg jern. Grøten kan røres ut slik at det blir en slags velling hvis hun sliter.

Her sliter han en del med magen i tillegg. Kunne virke som dette hadde en sammenheng, de dagene han var mer "full" i magen, taklet han klumpene mindre.

Lykke til

Skrevet

Skal pröve med bitte små biter bröd i fruktmos så må det jo gå bedre etterhvert. Skulle virkelig önske att hun spiste gröt, har nemelig prövd å gi henne gröt i to måneder (med/uten fruktmos, olike typer, tykk/rennende) men hun liker det ikke dessverre. Sluttet å gi henne gröt for 2 uker siden fordi hun till slutt gråt bare hun så grötbollen:( Men hun liker middag og får det to ggr per dag og youghurt og fruktmos en gang. Sen får hun 3 flasker velling per dag så tror det skal väre nok jern, men skal höre med HS for sikkerts skyld.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...