august o8 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg går i min 7 uke og har ikke fortalt det til andre enn nærmeste familie på min og mannens side.. Men da jeg var i bhagen med min datter i dag så fortalte jag det til en mor da vi kledde av barna våre i gangen. Nå sitter jeg med dårlig samvittighet for at jeg sa det.. Uff.. Hun som jeg fortalte det til hadde med seg en nyfødt gutt som jeg ble helt oppslukt av. Kanskje det var derfor jeg fortalte det, siden jeg kommer i samme situasjon som henne til høsten.. Vi venter jo med å fortelle det i tilfelle det skulle gå galt, men kanskje det er godt å få litt støtte hvis det virkelig skulle skje, i stedet for at de bare behandler oss som ingenting har skjedd. Noen som tenker likt som meg?
Høstspire 2011 Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Hei:) Jeg er i min 8 uke (7+4), og vi har bare fortalt det til 4 venner og kommende besteforeldre. Gjorde det vel i uke 6.. Det er veldig godt å ha noen å snakke med, men samtidig vil vi heller ikke si det til så mange dersom det skulle skje noe... Men det er jo samtidig godt å ha noen å snakke med dersom det skulle skje noe. Er vel derfor jeg har valgt å si det til de som betyr mest for meg så tidlig i svangerskapet:) Vi skal på reise til østen, og kommer til å fortelle det til resten av familien, sjefen og andre som måtte ønske å høre det før vi reiser. Da er jeg akkurat over i 2 trimester:) (selv om jeg bare har lyst til å skrike det ut i dag;))
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg tenker ikke så mye på at det kan gå galt jeg. Men hvis så skjer tror det er fint som du sier at man kan få støtte og trøst fra folk rundt seg. Det blir jo enda vanskeligere å skulle fortelle at man har vært gravid og at det har gått galt til noen som ikke vet noe fra før. Jeg er snart 9 uker på vei, men vi har også bare fortalt nærmeste familie og et par venner. Det er jo de samme som ville være en støtte for oss om det gikk galt. Jeg hadde blitt gal av å ikke skulle fortelle det til noen. De første ukene er uvirkelige nok om man ikke skal være helt alene med dem i tillegg.
Chezka Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er 6 + 2 og familie og venner fikk vite det med en gang, ser ikke helt vitsen med at alt skal være så hemmelig. Hva så om det går galt? Da vil det jo i så fall være veldig greit at de rundt oss vet det. Og inntil det går galt så vil jeg gjerne kose meg åpenlyst med å være gravid :-) For oss ville det blitt uholdbart å gå rundt å holde det hemmelig, vi hadde begge sååå lyst til å fortelle det til hele verden da det endelig klaffa.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Et vennerpar og sjefen vet om det. Sjefen pga tilrettelegging av vakter. Har også lyst til skrike det ut, men vi skal se hvor lenge vi klarer å holde oss. Er jo bare 6+1 i dag og vil gjerne vente noen uker til. En ting er faren for at noe skal gå galt, familien hadde jo vært en god støtte, men jeg vil ikke at svangerskapet skal bli så langt..hehe. 6 mnd fram i tid er nok for utålmodige besteforeldre. Dessuten har hans foreldre nettopp fått et lite barnebarn og vi vil at de skal få kose seg med han så lenge og heller komme med vår nyhet når største jubelen har lagt seg.
Kjærlighet <3 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er ca 8 uker og har fortalte til familien, et par vennepar og sjefene. Ble sykemeldt i dag 30 % så da var det greit å fortelle hvorfor syntes jeg... Ellers tror jeg nok bare flere og flere får vite det frai dag av. Vil være foran sladderen og ryktene....:-)
mie83 Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Jeg fortalte det da jeg trodde jeg var 7 uker på vei med førstemann, så ble terminen flyttet 2,5 uke. har lyst til å vente en stund denne gangen, hvis det samme skulle skje, det ble jo så veldig lenge før han kom. Men samtidig har jeg lyst til å fortelle det allerede nå, det er jo så spennende!
ragnhild83 Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 heisann! jeg er også i 7. uke... vi var i københavn da vi etter 4 tester fant ut vi var gravide i 30.des...jeg ringte mamma på nyttårsaften: "GODT NYTTÅR BESTEMOR!!!" hun ble kjempe glad og noe satt ut, syntes det var en herlig nyttårsmeldig.. vi har egentlig snakket om at det kan være lurt å vente litt med å annonsere det..til vi er nærmere uke 12...men det jo så vanskelig å holde på en så gledelig nyhet!!! vi har sagt det til flere venner, og noen kolleger..og familien på begge sider Vi er så glade at vi sprekker, umulig å holde på det! Og så tenker vi at dette skal gå bra! ...og skulle det ikke gjøre det har vi støtte fra familie og venner som vet..legen min sa at dersom man får tidlig abort, skal ikke foreldrene klandre seg eller tenke at de har gjort noe galt...men det er kroppens egen forsvarsmekanisme/reaksjon på at noe er galt, og at det ikke var vits å videreføre livet... Men dette går bra! )) jeg er kjempe lykkelig! gleder med til UL og til å få mage! Helt utrolig å tenke på at det er et lite barn som vokser inni magen, og at vi snart er vi tre )) lykke til alle sammen! håper dere er i fin form!
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Hei!! Jeg er 10 uker på vei til fredag. Og nå har jeg begynt å fortelle det til folk. Både i klassen, på jobb o.s.v. Synes det var på tide. Klarte ikke holde det hemmelig lenger.. Synes det er greit .. Man må jo være glad over det:) Også må man jo satse på at alt går bra:) Ikke sant?
Lemonia Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Jeg vil vente til vi er noenlunde trygge på at det går bra. Forrige gang ville vi vente til uke 12. Jeg mistet i uke 11 og synes i ettertid det var godt å slippe å forklare seg rundt til alle. Denne gangen vet jeg ikke når vi forteller. Det kommer an på hva de tidlige ultralydene viser (har risikosvangerskap), hvis de første er bra forteller vi det nok før uke 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå