Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er det vanlig. Er super nervøs nå.... Syns ikke det var noe gøy i det hele tatt...
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Opplevde med lillingen at legen ikke fant hjertelyd når jeg var 18 uker! Han var blitt så stor at jeg kjente at han rørte seg, men legen sa at han rørte seg så mye at han fikk ikke "fanget" lyden:) Så trenger ikke være noe å bekymre seg, men dra og krev en sjekk til om du ikke klarer å roe deg...
Kjukka Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Kommer vel litt an på hvordan både livmora di er, og hvor morkaka ligger... om du har ei forovervendt livmor og en fremliggende morkake i tillegg, så kan det blir litt vanskelig å høre den så tidlig...
nikki naboo Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Er i uke 14 og har nettopp vært hos legen. Hun sa at det var faktisk så normalt at men ikke fant hjertelyden på dette tidspunktet at hun ville egentlig ikke prøve å finne den ennå. Det kommer nok av at det er nok av kvinner som blir bekymret av at det ikke er lyd. Vi prøvde, men fant ikke noe lyd i dag. Hadde vært kos, men tar det med knusende ro. Om du er redd vent litt for så å be om ny time hos jordmor for å bli beroliget. Husk at småen er så liten ennå at det er masse plasser å gjemmer seg i. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Legen sa til meg at man i enkelte tilfeler ikke fant lyden før opptil uke 20! og ikke kunne forventes før man var 15 uker på vei. Han fant ikke min, men jeg var veldig nervøs og fikk komme inn til ultralyd for å berolige meg:) Da var det en sprell levende liten en der inne:) var da bare 13 uker fant de ut.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Du kan be om en ny time om et par dager og be de sjekke igjen. Og finner de den ikke da heller skal de helst sende deg til ul.... For det er ikke sunt å gå og være engstelig. Men er ikke alltid de finner den så tidlig.... Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Jeg var til legen i dag i uke 13 + 1 og hun sa det ikke var vanlig å lytte etter hjertelyden ennå fordi fosteret er så lite. Hun ville normalt ha gjort det etter neste gang, altså etter UL i uke 18. Hun lyttet likevel fordi vår minste har hjertefeil og jeg er litt opphengt i det meg hjertet, og vi hørte det av og til under undersøkelsen, men det var visst bare "flaks". Jeg skjønner at du er urolig, det ville nok jeg også ha blitt pga vårt yngste barn, men det er visst ingen grunn til å bekymre seg ennå :-)
*Super*Mamman* Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Jordmoren fant ikke hjertelyden hos bebin min i uke 16. Sa at det var normalt. Men, ble jo litt nervøs så klart.... Men alt sto fint til altså
Lykkemams Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Da var jeg kjempeheldig, skjønner jeg, for i dag hørte jeg et bittelite hjerte slå kjempefort - for aller første gang... Fantastisk! Da blir det liksom litt "virkelig", at det bor et lite menneske i magen min... Jeg er i uke 15+5. Gleder meg til ultralyd om 3 uker!
millymolly&mini Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Jordmor fant ikke hjertelyden på fosteret i uke 17. Hun sa hun hadde et gammelt apparat. Jeg likte det heller ikke, men så kjente jeg litt bobling og små spark, så jeg var ikke så veldig bekymra. Fikk bekreftet liv på ultralyd.
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Fikk faktisk høre hjertelyden i dag og jeg er 12+2, men legen ville egentlig ikke sjekke fordi det var ganske tidlig. Hun lette lenge, men fant lyden tilslutt Hun ble ganske overasket over at hun fant den da..
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Jeg var hos legen 14+5 og da fant hun den til slutt men måtte lete en god stund før hun fant den. Jeg var også hos jordmor 12+5 da fant hun den ikke.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Det er en grunn til at de nye retningslinjene anbefaler at man venter med å høre hjertelyden til uke 24, etter at man har vert på UL. Morkaken din kan ligge foran, du kan ha bakovervendt livmor som gjør at barnet ligger for langt bak til at lyden kan fanges opp, småen kan være så pass aktiv inni der at doppleren ikke klarer å fange lyden før babyen har flyttet seg igjen, eller du kan rett og slett være kommet kortere på vei, og livmoren din ikke er kommet skikkelig opp av bekkenet enda. Men be om ny time hvis du er veldig bekymret, så får du sjekket en gang til Lykke til, det har nok sine naturlige og ufarlige forklaringer dette her
elliepellie Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Var hos jordmor da jeg var ganskenøyaktig 16 uker (for ei uke siden). Hun hørte ingen hjertelyd, kun et par spark. Jordmor sa at barnet må ligge med ryggen ut for at man skal høre hjertelyden. Skal prøve igjen i morgen Spennende om barnet har snudd seg så vi kan høre noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå