Gå til innhold

Hva pakker man til selve fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikke (brus), kjeks, frukt, leppepomade. Hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... det meste fåes kjøpt på sykehuset(mat/drikke). Om du ikke har en veldig kort fødsel så er det nok av tid til å kjøpe dette;-)

Jeg synes det var viktigere med gode klær(til å bruke etter fødselen). Joggedress og morgenkåpe er godt å ha:-)

Lykke til!

Skrevet

Ingen flere med gode tips?

Skrevet

Ammeinnlegg !!!

Glemte dette sist og det ble en våt opplevelse til pappaen endelig skjønte hva dette var og fikk skaffet meg det...

Hadde KS og ble derfor litt lite bevegelig i starten.

Skrevet

tøfler e.l. til å ha på beina

og gjerne noe lesestoff til både deg og pappaen- det kan faktisk være kjedelig å føde :P

Skrevet

Ville hatt med energidrikke til fødselen. Gjerne pulver som du blander ut med kaldt vann på fødestua. Brus er ikke så bra når du begynner å amme ;o)

Kjeks, frukt, sjokolade og leppepomade er flott. Tøfler er også viktig.

Kamera, musikk(kan virke avslappende). Det kan bli lenge å vente for mannen, for det er lite han kan hjelpe til med i utgangspunktet.

Mannen burde ha med litt klær for han kan bli ganske svett og det kan bli litt søl...dessuten kan det hende at det overnatter på fødestua(det gjorde vi)....dvs han sover, du er våken... ;o)

Skrevet

får vi ikke det vi har behov for av mat på sykehuset? Skjønner forsåvidt at kjeks og sjokolade ikke er en del av kostholdet der, men siden det kan ta mange timer må det jo være mulig å få litt mat??

Ta med noen t-skjorter og en joggebukse eller noe sånt sa en venninne til meg - man føler seg mye "friskere" etterpå når man får på egne klær i stedet for de store sykehusskjortene.

- og husk å ha ladet batteriene på digitalkameraet før du drar på sykehuset :o)

Skrevet

På de fleste sykehus får den fødende kvinne mat, mens mannen må ha matpakke...

Skrevet

Syntes det var deilig å ha med min egen massasjeolje, som mannen brukte da han knadde ryggen min...

Ellers er skift til mannen også bra, lesestoff (ting tar ofte tid), min egen dusj-såpe (badet før fødsel sist), tøflene mine og ullsokker (lange turer i gangene på sykehuset), og masse energi i form av drikke og godis. Vi hadde også med matpakke, det er ikke alle steder det er tilgang til åpne kiosker eller matservering hele døgnet... i alle fall ikke til pappaen.

Kamera kan være greit!

Skrevet

slippers er veldig greit å ha med ,til å bruke når du dusjer

Skrevet

Sitrondrops! Syntes det var utrolig deilig å ha noe å suge på under fødselen, og ble utrolig tørr i munnen etterhvert, så sugedrops var helt nødvendig. Tror jeg knasket i meg en hel pakke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...