Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos helsesøster i går og nevnte at lillegutt snur seg over på siden når han sover. Sa jeg var redd for at han skal snu seg og bli liggende på magen.

Hun mente at han var så sterk i nakken nå at det ikke var noe problem.

Meni natt skjedde det; våknet 2 ganger i natt at han lå på magen!

Snudde han med en gang selvsagt, men lurer på om vi må anskaffe babysafe..

Hva gjør dere?

Sønnen min er 7 mnd.

Takker for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gutten min var 7 mnd snudde han også seg over på magen hver natt. Tror det er ganske vanlig og de sies jo at da barnet klarer å snu seg selv er det greit. Da trenger du ikke snu de over på rygg igjen.

Jeg snudde ikke gutten min tilbake på rygg ettersom det tok noen få minutter så var han over på magen igjen.

Skrevet

Jeg har opplevd det et par ganger at gutten min på sju mnd har sovet på mage. Da har jeg snudd han. Hvis han våkner om natten, eller ikke har sovnet ordentlig om kvelden, pleier han å snu seg over på mage, men da ligger han bare i halvsøvne og ser seg rundt :)

Jeg snur han alltid! Helsesøster sa at det var bra jeg gjorde det, for man vil helst at ungene skal ligge på rygg til de er to år (!), men jeg fikk ikke beskjed om å skaffe babysafe eller gjøre andre tiltak.

Skrevet

Lillegutt på 6 mnd ligger på siden å sover dag og natt.noen ganger blir han liggende på magen,men da hører jeg d me en gang.for han blir veldig tungpust.så da snur jeg han tilbake igjen.. tok d opp me helsesøster å hun mente ikke d var nødvendig me slik babysafe osv..

Skrevet

Han har nettopp lært seg å snu seg fra rygg til mage, men kan ennå ikke snu seg tilbake. Ble derfor bekymret da jeg fant han liggende på magen 2 ganger i natt..

Hm...våre kjære små gir oss stadig noe å gruble på..hehe..

:o)

Skrevet

Jeg kjøpte nattpose til han da han var 4-5 mnd for da ble det heavy rullinger i senga!.

Ligger veldig fint i den. Sover som vanlig. Det er ingen kamp å putte han i den nattposen. :) Glidelås foran.

Siden har det vært betryggende faktisk å sove på natta. Han snudde seg i 1 uke før vi kjøpte denne posen.

Det som er nå er at, hvis vi drar bort en kveld og han sovner der, så snur han seg aldri. Fordi han er vant til å sove på ryggen. Men skulle han snu seg nå, er jo ikke det no problem egentlig..

8 mnd.

Skrevet

Ja, han har nattpose så tror vi får prøve den igjen i kveld.

Må jo bli vanskeligere å legge seg på magen da.

:o)

Skrevet

Men mitt råd er at, ikke tving han nedi den. Bare putt han rolig i den. For blir det en kamp, jah, da er det gjort.

Vi hadde en heftig kamp bare i noe så teit som i barnevogna! Og da NEKTA han å ligge i den. En stund. Men så ble det greit igjen. Tok en dag eller to, så skjønte han at det ikke var no "farlig".

Det gjelder jo selvsgat alt da. ;)

Men regner med at det ikke er no problem, Alba;) TROSS (alt), hehe

Skrevet

Hehe, nei ingen tvang.

Han har sovet i den før, men så røk glidelåsen og nå er den fiksa.

Til nå har han sovet såpass rolig at det ikke har vært behov for nattposen heller.

Skrevet

Dytter denne hvis andre har lyst å dele erfaringer :o)

Skrevet

*kremt* Vel, her har mini snudd seg over på magen på natten siden han var 3,5 mnd han, sjeldent i starten, men etter ca 5 mnd har han snudd seg hele tiden så jeg lar ham bare ligge. Han er 6,5 mnd nå. Det er jo ikke farlig når de snur seg selv etter det jeg har hørt.

Skrevet

Vi har forøverig prøvd nattpose, men han snur seg likevel, så da skippet vi den siden den bare ble i veien og han sov dårligere da. Han ligger på magen eller siden hele natten han og trives tydeligvis best slik :-)

Skrevet

Sønnen min er 9 mnd og han begynte og snu seg på siden og magen når han var ca 6 nmd,jeg lot han bare gjøre det.de sier ifra vist de ikke klarer og snu seg igjen og det er veldig bra trening for de .faren for krybbedød er også veldig liten når de er 7 mnd.

Mitt råd er og bare la babyen gjøre det.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...