lullen snart 4trollunger :) Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 han sa nei til å henvise meg til ul for en vektestimering eller hva det heter.. han mente at det ikke var nødvendig og at dette med sfmål bare var gammeldags og ikke skulle bli tatt hensyn til da de kun brukte dette for å se om man ventet tvillinger... arg. blir så irritert. er så lei av å ikke bli tatt alvorlig av han der
vimsa .-) på overtid Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 kanskje du kan ringe føde avdelinga og snakke med jordmor? Jeg syns de er mye flinkere til å høre etter... for å si det sånn, og mye bedre til å forstå behovene vi har!!! Prøv, kanskje de kan gi litt bedre hjelp....
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2008 er 36 uker eller rettere sagt 35+5...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Lullen - du er liten av vekst selv - det er helt naturlig at du får høyere SF mål fordi babyen må ha plass et sted og den får det ikke på din lengde - ergo må magen vokse mer utover enn om du var 1,70 f.eks.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hei, det har jeg og fått beskjed om. Er ikke mye over 150 og legen og jordmora mi har sagt att det er helt naturlig att jeg ligger over på SF mål. Har gjort det i de andre svangerskapene, og fått barn med helt naturlig fødselsvekt. Så tror ikke du trenger og bekymre deg:-)
superk Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Hei. Jeg var litt engstlig i uke 25 jeg og ringte bare rett til gynekologisk på sykehuset og lurte på om de hadde mulighet til å ta meg inn der. Fikk time en uke senere, men de sa jeg kunne få litt tidligere på sykehuset som ligger 3 mil unna. De tok fint imot meg og skjønte meg, semtidig som de benyttet annledningen til å si at jeg fra nå av må nyte å være gravid og ikke gå rundt å være bekymret. Da jeg var på ordinær ul i uke 16 fortalte jeg at jeg hadde vært på privat ul i uke 12 og da sa de "åh, du kan jo bare ringe hit da, så slipper du å betale tusenvis av kroner". Derfor tok jeg motet til meg og ringte i uke 25.
3 har blitt 4 Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 hmm,rart.jeg fikk ul på nyttårsaften ,og d var bare fodi jeg var innom føden en tur(vondt i hodet,synsforstyrrelser).hva m å bare ringe føden?de var veeeldig hyggelige til meg;-)
♥Tullerusk♥ Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Til anonym kl 10:49 Selv om hun er liten av vekst så betyr ikke det at SF-målet hennes må være høyere.... Til Lullen Ring føden. Er selv 156 høy og lå i forrige svangerskap høyt over SF-gjennomsnittet..Denne begynte å dale fra uke 36 og legen min tok meg seriøst og sendte meg til føden...Her viste det seg at lille gutt ikke hadde det bra... Nå er jeg i uke 31+5 og ligger under gjennomsnittet og alt ser bra ut så langt...Jeg går jevnlig til UL-kontroller pga sist gang.. Så ring føden og si at du er begymret...Kommer som regel inn da... Så ring føden med en gang du... klem fra lille meg =o)
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2008 takk for svar alle sammen. jeg ringte og fikk tak i jm i nabo kommunen så jeg skal være der kl.12.30 i dag. hun tok gladelig imot meg for en ekstra kontroll og skulle mer enn gjerne skrive en henvisning til ul. ble litt lettet der. ikke noe greit å gå å bekymre seg sånn. helt greit at mitt sf mål kansje må være større enn en på 170 cm, men jeg er 35+5 uker og ble målt til 39cm det er altfor mye. forresten så går bare skjemaet til 40 cm og jeg har ennå 4 uker igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Jeg ligger også over på sf mål, ikke fordi jeg er liten av vekst- er 170 cm- men fordi jeg er stor og har mage fra før.... Jeg skal på vekstmåling denne uken, er da 33+5. Legen som sendte henvisning.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Hei:) Jeg haddde også enomre sf mål... ble sendt til ekstra UL for å sjekke om babyen var stor, eller om jeg var lenger på vei... men alt så normalt ut, og jeg var ikke lenger på vei. Lå over det grønne feltet på sf målene gjennom hele svangerskapet, så regnet med å få en giga unge... magen var jo gedigen.. men ut kom enn liten knert på 2920g og 47 cm.. så store sf mål betyr ikke stor baby... men veninna mi som lå under normalen på sf mål, fikk derimot stor baby...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Jeg var på sykehuset igår på en rutinekontroll i forbindelse med diabetesen min. Var overbevist om at babyen var driiiit stor, fordi magen har vokst masse i jula, men den hadde faktisk avtatt i vekstkurven og lå nå 20% over gjennomsnittet, men derimot lå hun med hodet og stanget til venstre for bekkenåpningen og med resten av kroppen i tverrleie (dva tverleie med hodet som ledende legemsdel, altså ikke fare for seteleie enda... mener jeg han sa) Dette ga stooor mage fikk jeg beskjed om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå