Lille Langbein Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Mannen min fikk sluttpakke fra jobben sin, utdanning i 3 år med 60% lønn. Så han er nå student når vi får barn. Hva skjer da med de 6 ukene som han egentlig skulle hatt permisjon? Han har ikke mulighet til å være så lenge fra skolen. Kan de da bli overført til meg så lenge han får lønn???
Synnøve_Solbakken Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Vet ikke hvordan det er når han har hatt inntekt, men som student skal han jo ikke ha permisjon. Du søker bare om å overta den, pleier ikke å være noe problem.
Lille Langbein Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Ja, det er jeg klar over, men lurer på om det er noen forskjell i og med at han får lønn/inntekt!??? Mener jeg har hørt noe om det...
Annalina Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 min samboer tok utdanning med yrkesrettet attføring, dvs at han på en måte ble omskolert pga av plager med tidligere jobb. Selv om han hadde lønn, så fikk jeg overført de 6 ukene til meg, en student kan jo skjelden være borte 6 uker fra studiene, med eller uten lønn;-)
Raych Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Hvis han mottar lønn under utdanning kan han ha krav på de 6 ukene fedrekvote. Han trenger jo ikke å ta dem i ett strekk, han kan dele dem opp i enkeltdager. Kanskje det passer bedre i forhold til studiene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå