Gå til innhold

3D ultralyd i uke 18 dere? Hvorfor anbefaler man da å vente til uke 27 med 3d...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjønner jeg ikke.. leser så mange steder her inne at folk tar 3d ultralyd på rutine sjekken.. Hvorfor anbefaler klinikker rundt om å vente med 3d til uke 27 da.. Nå er jeg lettere forvirret.. Skal på ultralyd neste uke... men dette er da vanlig ultralyd... Hmm...

Noen som vet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg ringte i går å sku bestille meg time til 3d ul.å sporte da hvorfor man må være mella 25-30 uka på vei..d hadde vist me barnet og fostervann å sånt

Skrevet

Det blir best bilder fra uke 25-26 fordi ungen har begynt å få litt fett på kroppen og ikke ser så "ekkel" ut lenger, pluss at det har med mengde fostervann også. Og jo større ungen er (etter uke 25) jo mindre fostervann, så derfor de ikke vil at den skal være for stor også.

Noen gjør det så tidlig rett og slett kanskje litt for gøy? :)

Skrevet

Fordi man på enkelte sykehus har 3D-appart, og da bruker man det også ved ordinær UL. Til den medisinske delen brukes fortsatt nesten utelukkende 2D, fordi man da kan se "inni" fosteret.

På mitt sykehus er det 3d-apparat, og de skrur bare over til 3D av og til for å vise fosteret mer "personlig" kan man si.. Bruker mest 2D på den medisinske delen av UL'en. Jordmora vi hadde sa både med førstemann og denne gangen at man hvis skal på privat ultralyd senere bør man velge rundt uke 27, da er mengden fostervann fortsatt stor - og det bør den være for å få gode bilder.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at fosteret lignet på en "ailien" før uke 24.

Kroppen og hodet vokser i rykk og napp og den var mest i normal str etter uke 24...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...