Gå til innhold

Barselgruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Vi bor i ei bygd hvor det er begrenset antall fødsler i året, så her møtes alle som har født på slutten av året. Da er det hs som inviterer begge foreldrene, og deretter er det opp til oss foreldre å organisere oss videre. Vi har hatt første "møte", og det er kjempekos at både mamma og pappa er med. Vi har tanker om bålturer, juleverksted osv, og da er ungene forhåpentligvis ganske sammensveisa når de begynner på skolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her holder Hs første møtet, hun inviterte da 6-8 mødre som fødte nogenlunde likt fra hennes liste.

Etter første møtet ordner foreldrene det selv.

Min gruppe avtalte å møtes en gang i uka og gikk på tur.

De gjør nok det enda , desverre måtte jeg gi meg, av helsemessige grunner kunne jeg ikke gå på timeslange gåturer i høyt tempo og treninger.

Skrevet

Her i byen ordner helsestasjonen 3 treffer. Det er plass til 10 personer i hver barselgrupp så i min barselgrupp er alle barnen født rundt den 20 september. Vi går turer, møtes på kafe`, julefest og møtes hjemme hos hvarandre å spiser lunsj. Vi treffes en gang i uken.

Jeg var i barselgrupp med mitt første barn også. Han er 2,5 år nå. Vi treffes fortsatt en gang i månaden. Av og til på søndager der alle barn er med og av og til hjemme på kveldstid med mat og vin. Vi har blitt kjempegode venner alle sammen.

Skrevet

Hs organsiserte de to første treffene.

8 nybakte mødre med sine babyer ble invitert.

Etter det var det opp til oss.

Vi ble enige om å treffes hjemme hos hverandre, og har gjort det ca hver 14.dag. Har også vært på cafe.

Har fungert veldig greit :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...