Gå til innhold

Svangerskapsmigrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det flere der ute som har hatt det? Hadde det i forrige svangerskap og, men da startet det først da jeg var rundt 6 mnd på vei. Nå er jeg bare 13 uker. Mye stress på jobben. Vurderer alt å gå aktiv sykemeldt for å unngå de kraftige migreneanfallene. Må ligge i mørkt rom og med pøsen ved senga. Ikke koselig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykemeldt 100% i desember og da forsvant migrenen og. Var i 50% stilling men var borte 2 til 3 ganger i uken pga migrene. nei migrene er noe forferdelige greier. håper du finner ut av tingene og finner en løsning som fungerer for deg.

Skrevet

Jeg hadde migrene forrige svangerskap, og håpte så inderlig å få slippe det denne gangen. Den gangen ble jeg 100 % sykemeldt fra 4.måned og fram til permisjonen startet. Det var ikke sjanse for at jeg kunne klare å jobbe med migrene.

Denne gangen kan jeg få tilrettelagt jobben slik at jeg skal jobbe litt. Er 12+1 i dag, fikk sykemldingen i går. Var ikke noe problem. Det viktigste er å prøve å unnga å få det, og da må jeg unngå stress.

Skrevet

Jeg og hadde svangersskapsmigrene helt frem til uke 18. Har ikke vært i jobb på den tiden, men anfallene kom alikevel -og helt tilfeldig.

Nå har de gudskjelov gitt seg (bank i bordet) -har ikke hatt et anfall på 3 uker, men sliter fortsatt med "normal" hodepine, men det er jo så uendelig mye bedre en den migrenen!!

Skrevet

Har hatt sånnt i går kveld ( er 15 uker )og da ble jeg så kvalm av smerten at jeg måtte spy igjen... er 40 % sykmeldt og prøver liksom å jobbe 60% men det er ikke lett altså! Hele natta ble jo ødelagt!

Noen vet om det er da "bare" migrene eller kan det også være svangerskapsforgiftning??? Har time hos JM 04.02. men det er jo en stund til... legen min er på ferie...!

Skrevet

Hei.. ja så det er noe som heter svangerskaps migrene... sliter heeelt forfeeeerdelig med det.. skal til legen på torsdag å fortelle hvordan jeg har det... jobber i bhg.. Heldivis fikk jeg bestemme at vi skulle være ute i nesten heeele dag.. klarer ikke støy lenger.. kjennes ut som om hodet mitt sprenges og paracet funker ikke!!!! Hva kommer svangerskaps migrene av??? noen som vet...

Utrooolig frustrerende....

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding av dere i samme situasjon. Føler man hører så lite om det! Ble aktiv sykemeldt i dag hos legen og sjefen legger tilrette med å la meg gå på topp noen timer på dagen noen dager i uka. Flott gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...