Gå til innhold

Måtte innom føden(uke 30) pga lite spark

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to siste dagene merket jeg at aktiviteten i magen var laber.

Det var kun små fjærlette dult. Har generelt sett vært litt engstelig pga rolig baby denne gangen. Bl. a at han lå i hodeleie tidlig og ikke beveget seg rundt omkring. Har vært overbevist om at han er syk, problemer med bevegelse.

Så fikk jeg det altså helt for meg, at nå var det morkake svikt.

Jeg drakk kald drikke. Ristet i magen, men det var ingen respons. Kjente liv, men det var nesten ingenting.

Det var veldig godt å få tatt en sjekk. Ctg var helt fin, og en rask ultralyd avkreftet at noe var galt med gjennomstrømningen. Til min overraskelse lå han med hodet opp, jeg som trodde at han ikke klarte å snu seg. Det kjenner jeg alstå ikke enda.

Skriver dette for å berolige andre i samme situasjon. På dette tidspunktet er det enda mye fostervann og god plass, så vi kjenner ikke alt. Og ingen dag er lik. Noen barn er roligere enn andre, så sammenlikne kan lage uro.

Men selvfølgelg, ta en sjekk om en engster seg! Jeg sov godt jeg i natt iallefall:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner deg så godt! Var til ctg på samme tid selv, og heldigvis er de så søte på føden, og sier alltid at vi heller skal komme en gang for mye enn en gang for lite! Er jo bare dumt om vi skal gå rundt å engste oss, når vi kan bli så godt beroliget ved litt ekstra oppfølging! Så, til alle, ring føden en gang for mye heller enn en gang for lite!!!!

Skrevet

Jeg var også inne da jeg var 30 uker på vei! kjente knapt noe, og tredje dagen kom alle mulige rare tanker. Fornuften sa at alt var bra, men det hjalp ikke på den ekle følelsen! Kom inn på føden, men i det jeg ble koblet til CTG-maskinen tok den lille helt av! Da ble det flaut at jeg hadde brydd føden, syntes jeg, og jeg ville helst bare snike meg ut. Men snakket med jordmor om det etterpå, og hun sa det var helt riktig å kontakte dem når man merket slik forandring. Så ikke vær redd for å kontakte føden! Men samtidig så er det jo godt å vite at man ikke er alene :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...