Gå til innhold

omgangssyke 9,5 mnd...Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster er nettopp frisk etter en uke med spying. Storebror er hatt en halv uke med diare, faren har hatt en uke med diare (jada sengeskift og diverse, de er ikke så store enda att de merker et om det komme rpå natten...). I natt begynte babyen å spy...Og i dag har jeg fått diare...Ufff

Jeg ammer babyen, men virker som han spyr en stund etterpå pga det...Men man skal jo amme. Han får mariakjeks og saft og vann ellers...Noe annet å tenke på? Det går bra med saft og vann, for da får han bare små slurker med ca 10 minutter mellom .Amming blir jo mer på en gang, så det er gjerne derfor han spyr av det...

Blir de fortere frisk siden de ammes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 8 mnd hadde omgansyke i julen...

jeg fikk da et tips av samboers farmor om å gi vann med litt potetmel og sukker i. dette skulle jeg gi så ofte og mye som mulig. Veldig viktig at de ikke blir uttørret så de trenger mengder med vann...

da jeg begynte med denne miksturen, beholdt lillegutt det meste i magen, han sluttet også med all den bløte avføringen.

så det er verd og prøve:)

ikke noe moro når disse små er syke, så håper minsten din blir frisk fort:)

Skrevet

Høres lurt ut, bare du ser at det gir han nok væske. Men kok vannet hans, det hjelper! Koker alltid vannet når jeg selv har omgangssyke også. Du må gjerne amme han, i og med at du selv har samme omgangssyke. Og det dannes immunstoffer i morsmelken. Den inneholder en rekke viktige immunologiske faktorer som både har direkte og indirekte bakteriedrepende effekt. Prøv å gi litt pupp om gangen, om det greier det.

Viktig at du også ser at han har gode, våte bleier.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...