Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ringe på føden for å høre om det er mulig å komme til jordmor for en sjekk der.Ikke noe annet spes.enn at jeg er 5 dager over terminen og så har vi mistet jordmora ved helsestasjonen her.Gått til fastelege siden uke 37.Skikkelig flink lege,men hadde følt meg litt tryggere om jeg hadde fått en sjekk av jordmor.(Litt engstelig pga. høyt sf. mål da....)Noen forslag eller meninger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert bare å ringe. :) Jeg skal føde på Tønsberg og de sa jeg bare mått ringe om jeg ville på kontroll hos de eller om det var noe annet. Forklar situasjonen for de,så er de nok behjelpelige. :) Og man får jo ikke noe værre svar enn nei. Og du trenger ikke å si navnet ditt med en gang,forklar først situasjonen. :) Lykke til

Skrevet

Jeg har gått hos jordmor på helsestasjonen gjennom hele svangerskapet, men da jeg var 8 dg på overtid i forhold til ul termin forlangte jeg at hun skulle ringe opp til føden så jeg fikk inn på en sjekk der. Jeg var også litt uenig i termin.. mente at min mens termin stemte bedre. Jeg fikk i vært fall komme opp til føden samme dag for å ta en ctg. Babyen var litt rolig, så jordmor ringte ned til en gynekolog for å høre hva han mente. Jeg ble sendt ned til han. Han tok en ny ul på meg.. det visste seg at jeg var kommet lenger på vei enn hva ul terminen min har sagt (det var menstermin som var mest riktig), så jeg var med dette 15 dg på overtid. Det var lite fostervann, så han sa at jeg skulle komme tilbake til føden dagen etter for å se hva de skulle foreta seg videre. Da jeg kom dagen etter så kom gynekologen for å undersøke meg.. jeg hadde da allerede 4 cm åpning (ikke hatt noen tegn til at fødsel var i gang) og jeg var moden, så han satte meg rett på drypp.. og fire timer senere så var vidunderet ute.

Skrevet

Tusen takk for svar....tror jeg tar en tlf jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...