Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg begynte med brød da gutten min var ca 7mnd. Du skal helst ikke gi gluten før de er 6 mnd men etter det går det greit.
Alba44 Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Var hos hs i går og hun sa vi kunne vente. Gutten min er 7 mnd.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg begynte da hun var 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Dette lurer jeg også på.. Må de ha tenner først da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Var hos hs forrige uke og hun sa at vi burde vente til tennene begynte å komme. Er jo ikke noe hast så lenge barnet får i seg noe mat på andre måter.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Går helt fint uten tenner, min mellomste var nesten 1 år før han fikk en tann, men han klarte å spie skive lenge før likevel ;-)
tre_prinsesser Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Vi begynte med brød ved 7 mnd alder. Har glutenallergi i familien, så ga glutenfritt i starten, men hun får nå vanlig brød og er 10 mnd. Ungen trenger ikke tenner for å klare å spise brød. Er jo de foran som kommer først så de tygger med gommene uansett. Men kan jo være lurt å ha gitt grøt en stund på forhånd.
Mia_I Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Vi begynte også ved 7 mnd, med bittesmå biter - og hun har ikke tenner. Som hun over sier, de ygger jo uansett ikke brødet med fortenna...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Har ikke gitt noe særlig før nå, men det er fordi han bare brekker seg av litt biter. Men i dag gikk det greit, han fikk bare som smaksprøver etter at han hade spist grøt til frokost. Han er 8 mnd og har 7 tenner, men storebror hadde ikke mer enn en tan første gang han fik brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå