Gå til innhold

Hva er viktig o ha hjemme når bebin kommer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere andre har kjøpt in før bebin kommer........er det en del ting som bare er KJEMPE viktig o ha hjemme?

Neserens,febertermometer og vanntempraturmåler står på lista mi nå.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg selv har ikke vanntemp måler eller neserens. kun måling av feber som gjøres gjennom rektum;) kjenner jo selv om vannet er varmt eller kaldt;) når tulla har vært forkjølet så har jeg brukt q-tips til å få det ut med, kjempe enkelt. .

men slike ting er ikke kjempe viktig å ha på hus, vist du finnner ut at du får brukt for det så kan du jo kjøpe det etterhvert;)

Skrevet

Kjøpte vanntemtmåler denne gangen selv jeg :o) Ikek alltid like lett å kjemme etter hvilken temp det er.

Har øreterm fra før, så det går fint.

Neserens...de fleste bruker morsmelka til å rense nese o.l. Den er super mot det meste ;o)

Ellers vurderer jeg å handle MM-erstatning i tilfelle...

Skrevet

Sterilt vann og bomull til å vaske navlen med. Det trenger du fra dag 1 av. Dessuten vil jeg anbefale deg å ha en god salve til stumpen. Rødhet utvikler seg vanvittig raskt til sårhet og det er ikke noe godt for den lille. Så ha salven klar og smør på med en gang du merker antydning til at den vesle er rød! Jeg har hatt god erfaring med Inotyol. Har ikke brukt kompresser på slik som står på pakken, bleien fungerer fint som kompress. Kan anbefales!

Til deg selv bør du også ha ammeinnlegg, spruten står i de utroligste situasjoner. En kommer ikke mange metrene utenfor døra før en har fått flekker på genseren. Er du sår bør du bruke Avent sine, dyre men veldig gode. Natusan (?) sine er mye billigere, men min erfaring var at disse satt seg fast på brystet når melken tørket litt og måtte rives løs. Derved blødde jeg enda mer.

Forøvrig kan det meste kjøpes av pappaen når en ser behovet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...