Learning to fly Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Storesøster er nettopp frisk etter en uke med spying. Storebror er hatt en halv uke med diare, faren har hatt en uke med diare. I natt begynte babyen å spy...Og i dag har jeg fått diare...Ufff Jeg ammer babyen, men virker som han spyr en stund etterpå pga det...Men man skal jo amme. Han får mariakjeks og saft og vann ellers...Noe annet å tenke på? Det går bra med saft og vann, for da får han bare små slurker med ca 10 minutter mellom .Amming blir jo mer på en gang, så det er gjerne derfor han spyr av det... Blir de fortere frisk siden de ammes?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 De trenger ikke bli noe fortere friske hvis du ikke har had befatning med viruset selv. I tillegg til morsmelk kan du gi eplejuice/ost blandet 50/50 med farris ( rist ut kullsyren) eller GEM ( fås på apotek) GEM blander du i tynn saft ( gjerne blåbærsaft). Anbefaler også Nestlès risgrøt (4mnd), bland den da ut med enten mm eller vann, ikke mme, ris virker stopende på diarè. Har selv brukt disse rådene på alle mine 3 med sukess når de har vært syke. Yngste med omgansyke her har vært 7mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå