Gå til innhold

Angående Eggløsning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 3 siste mnd med mensen nå har jeg hatt regelmessig syklus på 28-29 dager. Så da regner jeg med at jeg har EL på ca dag 14-15. Jeg har IKM den 15-16 Jan. Jeg har ikke brukt noe EL tester, men håper EL var tidlig i forrige uke. MEN, i helga som var, så har jeg kjent stikkinger nederst i magen og tenkte på nå at kanskje jeg har sen EL og den var i helga...Har jeg da en kortere lutefase??? Altså tiden fra EL til mens, siden jeg får mensen på dag 28-29??? Blir helt forvirra av dette jeg. Hehe. I såfall om EL har vært forsinka og vært i helga, så har jeg minimal sjanse for å bli gravid denne pp, for siste gangen vi fikk ha sex var tirsdag kveld for 1 uke siden.

Ble litt rotete dette her, men håper dere forstod hva jeg mente???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis skal el være på dag 14-15 når man har en 28-29 dagerssyklus, men dette kan variere. Stikkningene du har kjennt trenger ikke være EL, så det er ikke sikkert du har kort lutealfase.

Jeg tror jeg ville slott meg til ro med at det ikke var det, og heller testet etter EL neste syklus for å se når den faktisk dukker opp

Lykke til:)

Skrevet

Takk så mye for svar=)

Kan det også bety at de stikkingene kan være at egget fester seg? Eller at man får EL smerter når EL har vært??? Nå har stikkingene gitt seg og ingen symptomer. Mye man lurer på ja:=)

Sist jeg var gravid så hadde jeg ingen symptomer før i uke. Kunne ikke fatte da at jeg var gravid og husker at jeg tok 5 graviditetstester for å se at det stod Gravid. Hehe.

Men vi hadde sex hver dag fram til dag 13-14. Så jeg håper ikke EL mi har vært forsinka for vi har ikke hatt mer sex pga han er bortreist.

Skrevet

jeg har ofte stikkinger i perioden mellom EL og mens, mend andre ganger ikke. kroppen jobber på en funurlig måte.

Du har nok EL når du skal, men jeg ville testet neste syklus for å se. Dersom du har en lutealfase under 10 dager så bør du kontakte lege.

Skrevet

Hei - Det kan jo faktisk være at du har forsinket EL og da vil du også få en forsinket mens... Hadde du noe elslim i helgen da? Hvis du hadde det, er el forsinket. Hvis du har hatt en lutealfase på 14 dgr tidligere, vil du ha det nå også..

Skrevet

Ja denne kroppen er underlig. Jeg trur nok ikke jeg har en lutfase på under 10 dager i hvertfall. men vet jo aldri. Jeg får bare slappe av og ta tiden til hjelp. Jeg har vært gravid 2 ganger før, så håper jeg kan bli gravid igjen.

Ønsker deg også masse lykke til, Tryne. Du fortjner virkelig en spire som klorer deg fast. Du som har prøvd lenge og mista:=((((. Jeg krysser fingrene for deg:=) Dette skal gå bra:=))))

Skrevet

Til Tinna:

Jeg får ikke noe EL slim jeg. Ikke noe merkbart i hvertfall. Hadde ikke noe EL slim i helga heller. Nå er utfloden min i hvertfall tykk og hvit. Usj. Jeg har alltid fått mensen på dag 28 eller 29. Så den er jo helt regelmessig vært til nå i hvertfall.

Skrevet

dette stemmer ikke helt. Dersom EL er forsinket så vil lutealfasen som oftest være den samme, men det trenger den ikke. jeg er ett prakteksemplar på det. uansett så er det mulig ja, men mest sannsynlig er den ikke det dersom hun alltid har hatt regelmessig mens. Stikkninger er svært vanlig å ha mellom EL og mens, jeg hat stikkninger som gjør sinnsykt vondt, men har hatt EL lenge før likevell.

Ellers, så håper jeg at jeg blir gravid snart ja, men historien min tar aldri slutt, den blir bare lengr eå lengre. Håper bare at jeg slipper å prøve like lenge denne gangen også. Ikke vet jeg om jeg kommer til å klare det

Skrevet

Ahhhh...Så det vil si at man kan ha senere EL i syklusen selv om man har 28-29 dagers stabil syklus da eller???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...