Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Har dere sånne seter som gjør at barna kan sitte med beina nedpå baksetet?? At "rompa" på setet dems liksom ikke treffer seteryggen i bilen?? Fryktelig dårlig forklart, men håper noen skjønte det )
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Det var egentlig til de som mener at barna sitter bøyd, uten at det er noe problem ;o)
nenja Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Har akta graco cosmic som jeg bruker bakovervendt til min 2,5 åring. Går foreløpig veldig bra. Beina er ikke nede på sete, men det de er heller ikke krøllet oppunder han. Begynner å bli litt trangt med store vintersko, men fungerer veldig fint. Satser på å ha det sånn til minstejenta overtar sete om et halvt års tid.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Vi har nettopp skiftet sete til mellomste som var 3 år i september, han satt bakovervendt inntil da. Vi har et BeSafe izi Kid og hos oss var ikke sittedelen av setet borti baksetetryggen i det hele tatt, var vel en glip på ca 15 ca tror jeg. Han hadde omtrent ikke bøy på bena, litt, men ikke mye og han klaget heller aldri.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Okay alva! ) Men da stiller jo denne "diskusjonen" om bøyde ben seg i et helt annet lys... For på begge mine seter, så er det ikke noe glippe mellom setet på barnestolen, og seteryggen på bilen...
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Har du et sete som kan brukes begge veier da, palmesus? Tror nemlig det er det som ofte er problemet! Man burde kjøpe sete som kun være bakovervendt-da bruker man det mye lenger, virker det som på meg hvertfall.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Ja, jeg har et som kan brukes begge veier, og et som kun kan brukes forover (utrolig lite gjennomtenkt, da jeg kjøpte det til eldste, når mini var i magen) Så det er bare de som KUN kan brukes bakover, som har sånn "innretning" altså? Da skjønner jeg jo hvorfor de som har dette, mener at det ikke gjør noe om de får en bøy i bena, for den bøyen blir jo lik som vår bøy når vi kjører. MEN, når de sitter helt oppi seteryggen, så har de jo knærna i nesa... skjønner du hva jeg mener? )
Mrs. Bouquet Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 På våre seter (akta graco cosmic comfort) ser det ut som om man har plass å ha beina mellom setet og ryggen til baksetet, når den tid kommer. Setet rigger ganske mye, så i min bil blir det trangt for passasjeren i framsetet. Kunne ikke hatt det slik om vi brukte min bil som familiebil.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 nei, det er det og.... og vi bruker begge bilene like mye...
EnMamma Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Her ligger det bilde av våre seter: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/08/i-dag-er-9-av-10-barn-for-drlig-sikret.html Nederst er det også link til et galleri med barn i forskjellige bakovervendte seter. Ta en titt og prøv å forklar igjen, jeg skjønte ikke helt *flau* Mitt barn har bena inntil sete ryggen, altså bøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå