MissAntrop Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg begynte i ny jobb nå i januar, 100% fast stilling. Men jeg lurer på, har jeg krav på å få redusert arbeidstid,feks 80% selv om jeg opprinnelig ble ansatt i en 100% stilling? Noen som vet??
Bella Swan Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 I kommunen har man krav på redusert stilling hvis man har barn under 6år ( tror jeg) I det private har man ikke rett på det.( tror jeg)
Zaratustra Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg vet ikke om du har KRAV på det, men jeg tror vi jobber innenfor samme felt (du var på BUP før?) og for meg gikk det iallfall greit forrige gang. Min yngste er født 17.3. så jeg begynner også snart igjen og har også søkt ny jobb. Søkte da 100%, men regner med å eventuelt be om 80 hvis jeg får den. det finnes i allefall en slags regel om tre års ulønnet permisjon eller noe sånt, men jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Lykke til!
ToPrinsesser<3 Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside/vis.html?tid=28158
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå