Gå til innhold

Hvor mye MME spiser din 3-mnd gamle baby til hvert måltid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min er 100% mme baby. Spiser ca. 120-150 ml pr. måltid...bare gulper opp hvis han får mer..Han virker veldig fornøyd med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minien får MM vanligvis men de gangene jeg har vært ute med venner eller andre ærend så får han 130-160ml pr. måltid og spiser som regel d nesten opp... så mengden du lager hørtes fornuftig ut :D mini er 3mnd også..

Skrevet

Lillegutt får også bare mme. Pleier å blande 250ml til han, med pulver blir det da ca 270. Noen ganger spiser han alt, andre ganger er det litt igjen. Som regel spiser han 210-250ml pr måltid. Men dette kan jo variere en del fra baby til baby også da. Han får Collett forresten.

Skrevet

210-250??? Hjelpemeg, det er jo 100 mer enn min gutt på 4 måneder! Og han legger på seg rett i overkant av normalkurven... :-)

Skrevet

Gutten min får både mm og mme, men det har hendt jeg har gitt han bare mme et døgn når det har vært litt hektisk her hjemme..

Han spiser 5 måltider i døgnet, 3 av de måltidene er på 200 ml og to av de på 140 ml.. Han er fornøyd med det, og drikker opp nesten alt hver gang..

Det skal sies at han er en stor gutt, 7730 gram og 67 cm på 3 mnd kontrollen.. Nå er han 3,5 mnd, og vi tenker å begynne med litt grøt fra 4 mnd etter anbefaling fra helsestasjon..

Skrevet

Mini er snart 3 mnd og spiser ca 100 ml mme fordelt på 8 måltider. Dette har hun gjort leenge, håper hun øker litt snart og kanskje sover litt bedre på natta. Legger fint på seg.

Skrevet

tulla mi er 11 uker, til morgen når hun har sovet 10 timer i strekk om natten så får hun en flaske på210 ml og utover dagen så blander jeg flasker på 180ml, for det er bedre å blande litt ekstra å at barnet ikke drikker alt for da vet du at det er mett, om dagen så kan hun drikke alt fra 100ml til 180 ml, kommer an på hvor sulten hun er;)

Skrevet

Ja, vet at det er litt mye. Men kan jo ikke la han gå sulten heller...

Skal på 3mndskontroll imorgen, og da skal jeg høre med helsesøster.. Kanskje hun vet noe jeg kan gjøre. Ser det er en del som lurer på å begynne med tynn grøt litt tidlig her inne. Det gjør jeg ikke uten å ha snakka med HS først.. Uansett, så er det viktigste at han har det bra, og det har han absolutt:)

Skrevet

Må forresten legge til at han ikke spiser noe om natta, og har som regel 5måltider i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...