Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har begynt å gi gutten min på snart 6mnd grønnsakspure til 4mnd, han får grøt fra før. Syntes han har fått litt treg mage av den. Bør jeg bare fortsette å gi litt så vil magen hans venne seg til det? Eller skal jeg slutte å gi? Noen andre som har opplevd det?
2-barns mor Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Er det grøten han blir treg i magen av? Hva slags grøt? Gi han sviskemos som du lager selv. Ha stenfrie svisker i en kjele som dekkes med vann. Kok opp og la det koke en stund. Bruk en stavmikser for å få mosen helt glatt. Hvis den blir for tykk, bruk mer vann til passende konsistens. Ha mosen oppi et isterningsbrett og frys ned. På denne måten kan du ta fram den mengden du bruker hver dag. Sviskemosen du lager selv er mye mer effektiv enn den du kjøper, da den du kjøper er ganske utvannet. Ellers kan du prøve most pære. Syns ikke du skal slutte å gi han, la det gå noen dager og se. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar:) Er den potet og gulerot mosen han får på glass som gir han treg mage. Skal lage sviskemos idag. Most pære? tar man den bare rå og moser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå