Gå til innhold

Klarer ikke å sparke meg i ræva...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både bokstavlig og mentalt...

Jeg vet hva som må gjøres og jeg vet hvorfor det bør og må gjøres (det er en masse ting som har en masse gode konsekvenser.. ), men jeg klarer ikke å sette igang den mentale biten for å starte prosseesen..

Det virker såååå umulig å komme igang, selv om jeg vet at det ikke er det. Jeg vet jo at dette er prosessen til å få det bedre fysisk, mentalt og en lettere og bedre hverdag...

Så hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å starte prossesen...

Klarer ikke engang å legge opp plannleggingen, altså lage rutiner som vil passe opplegget.

Kan noen gi meg guiden " hvordan sparke deg selv i ræva" slik at jeg får kommet igang.. Jeg skal begynne på mandag, garantert må bare finne ut hvilken mandag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fulgt med, hva skal du begynne med hadde du tenkt?

Ellers, TUPP!

Skrevet

Mye av det er rett å slett bare å ta tak i hverdagen, organisere hverdagen bedre istedet for å sitte å se på at livet går forbi..

Jeg må trene meg opp igjen, men jeg kommer jo ikke ut av døra en gang.

Legge om kostholdet.

Slutte å røyke.

Begynne å studere fransk igjen for så å ta en eksamen senere.

oraganisere hjemmet vårt.

Legge opp til en mer aktiv hverdag for hele familien. ( merk at jeg ser på dagens hovedaktivitet, lage middag, som et ork.. )

Mye av dette er lett å starte med og det er egentlig lett å endre, men jeg klarer ikke å endre mitt nåværende tankemønster, liker å sitte på gjerdet og ikke gjøre noe med livet selv om jeg vet at hvis det er ting som krever tid så er det absolutt nå i min nåværende situasjon jeg bør ta tak i det...

Skrevet

Vettu, jeg har fått enormt mye mer energi med å gå lavkarbo...

Noe for deg? Er du en kjøtteter som liker grønnsaker? Egentlig kan overleve uten poteter og ris? Brød?

Det er utrolig hva som skjer etter en uke på lavkarbo! Sjekk ut lavkarbo.no.

Skrevet

jeg er alt for glad i karbo til å holde emg unna, men jeg er veldig jernfattig. Jeg har til og med behandlingen liggende, men av en eller annen grunn tar jeg den ikke. (jada, jeg er bare så dum.. )

Det jeg i hovedsak må endre er fra å si " huff, nå vil dem ha mamma igjen, de trenger meg jo hele tiden osvosv" til " ja,barna mine trenger meg så heldig jeg er som har muligheten til å være sammen med barna mine"

Hvis jeg klarer å endre den relativt negative tankegangen klarer jeg å endre resten også, men kanskje det hadde vært greit å begynne å ta jerntabletter og få ut den p-staven som gjør at jeg blør mer eller mindre konstant. Kanskje det kan hjelpe på det psykiske også begynne sakte men sikkert med en fast trening i uka for så å øke..

Jeg vet at dette ikke er gjort over natten, men jeg venter fortsatt på den magiske feen som kommer å gir deg alt du trenger og mer til..

Skrevet

Du kan jo lese litt der inne og se om det er noe du kan klare?

Å kutte alt som er hvitt i en uke, er det for mye forlangt?

Det er laget masse oppskrifter for substitutter forresten!

Skrevet

Jepp, skal ta en titt på det..

Iallefall så er det en hjelp til sunn mat og en inspirasjon til å lage mat..

Har ikke matlyst i det hele tatt, men det går vel over det også..

Tusen takk Expat..

Gjest Pusikatt
Skrevet

Gunda, been there, done that.

Du er allerede på vei, når du har bevisstgjort din situasjon. Helt klart.

Du må skrive en liten liste hver kveld, over hva du skal gjøre neste dag. Trenger ikke å være en lang liste. Bare tre ting, som feks: Ring nærmeste utdanningsinstitusjon ang. franskstudier, vask en maskin klær, støvsug stuegulvet.

Så gjør du de tingene som står på listen. På kvelden skriver du liste igjen over tre ting du gjør neste dag igjen. I løpet av en femdagers uke har du plutselig fått gjort femten ting og kan ta helg og kose deg litt.

og så er det viktig å huske på, og her snakker jeg av erfaring, at livet må ikke være organisert fra ende til annen. :-)

Skrevet

Kjempebra innlegg Pusikatt.

Dette funker, det vet jeg, selv om det er lenge siden jeg har gjort det selv. Men nå skal jeg begynne igjen, trenger ett spark selv. I dag, etter middag, skal jeg og mini gå oss en lang tur, så skal jeg vaske klær og rydde litt i kjelleren. Det var 3 ting det ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...