Gå til innhold

Hva gjør jeg galt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på og bli gaaaaaaaaaaaal i hodet snart, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har en liten tulle på snart 7 mnd, som er et rent helvete og få lagt om natta. Jeg har brukt opp det siste jeg har igjen av tålmodighet. Nå har jeg fått NOK!!!!!

Hun har aldri vært lett og legge, men ikke på langt nær så vanskelig som nå. Hun sovnet ofte hos meg, og så gikk jeg og la hun i sengen vår, hun har alltid ligget i vår seng. Det peip titt og ofte i baby callen og man måtte løpe inn med enten melk eller putte inn smokken. Syntes det var slitsomt nok, men jeg klarte jo og takle det. Visste at hun kom snart til og sovne uannsett om ikke så lenge.

Men nå er det helt uholdbart, jeg legger hun mellom alt fra 12-03, Jeg kan ikke legge hun noe tidligere, for da blir det jo bare hyling og grining på rommet i enda flere timer. Vi hadde en fin rutine hvor hun gikk og la seg kvart over 11 og da var hun sååååå trøtt og sovnet med en gang. D et var som og få et nytt liv..Har aldri vært vant med så mye alene tid som da.. Men nå har det blitt mareritt..

jeg står opp om morgenen og begynner allerede da og grue meg til hun skal legge seg. Nå så la jeg hun klokken 12, sang bæ bæ lille lam for henne og vugget henne til hun sovnet. Det gikk vel ikke mer enn en time før jeg hørte baby callen peip igjen, og jeg ville bare rive meg i håret og lukke øynene og ikke våkne. Mannen min gik inn og tok henne, for han så hvor sur og lei jeg ærlig talt var av hele ungen. Og etter at han har sittet på rommet med hun i 1 time og jeg hørte skriking og hyling fra rommet, så tenkte jeg at uff, nå får vel jeg prøve. Jeg gynget hun og sang for hun og sa at nå er det natta, nå skal du sove. Hun sluttet og gråte og lå og tullet rundt i sengen. Jeg hadde vel også nå sittet der i en time, og tenkte at nå er det nok, nå går jeg ut av rommet, så får hun bare ligge her inne og sippe og grine..men så begynner hun og hyle, og mannen min går inn..får roet hun ned og prøver og gi hun melk..hun sovnet etter mye om og men. klokka var da halv 3. Han kommer ut og sier at hun drakk litt av melken sin og er på vei til og sovne, men ligger og vrir seg hit og dit og sutrer, men hele veien er hun faktisk kjempetrøtt og sliten og gnir seg masse i øynene hele tiden.. mannen min hadde ikke fått kommet seg ut og satt seg ned i 10 min engang, før den jævla baby callen piper hull i hodet mitt...nå var hun våken igjen..Endelig nå når klokken er halv 4 har hun omsider sovnet. Det har mannen min også gjort, stakkars..og jeg har ikke fått snakket med ham på hele dagen og ikke nå på kvelden heller.. Jeg føler meg som en fange, sluttet og glede meg over noe mer..sur og gretten hele tida, og har også måttet begynne med sovetabletter pga dette her. Nå ser jeg bare de mørke sidene ved og ha barn, skulle ønske jeg kunne slippe unna, men det går visst ikke. Og det rare er også at hun i den siste uken nekter og drikke melken sin, bekymring og hodebry nr 2..Jeg skjønner ikke hvorfor, har alltid fått melk ca en time etter mat måltidet. Men nå nekter hun og begynner og sprelle til alle kanter med bein og armer..men vi fikk lurt i hun litt i kveld.. Hun ligger i sin egen seng nå...men det er like mye sutring og grining som hvis hun ble lagt i min seng.. Men nå blir jeg gal snart, når det tar mellom 2 og 4 timer og få lagt ungen, da kaster jeg inn håndkledet og takker for meg!!!! Jeg bare måtte få dette ut, da jeg snart blir gal..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når våkner hun om morgenen? En ide er å ta henne opp tidligere hvis hun sover lenge. Men om hun ikke gjør det, så er jo ikke det noen løsning. Vi hadde samme problemet en stund. Eneste forskjellen er at jeg mistet ikke tålmodigheten, for jeg var bare glad hun var våken fordi jeg var så redd det skulle skje henne noe når hun sov..

Men det er en helt annen historie. Jeg har kommet over det nå.

Har du prøvd å la henne gråte litt? La henne gråte noen minutter, og gå deretter inn å gi henne smokk eller drikke hvis det er det hun vil ha. (helst vann)

Gå ut igjen og la henne denne gangen gråte litt lenger. Men du må jo selvfølgelig høre etter hvordan gråten hennes er. Det er forskjell på "trass" og ekte gråt.

Vi har fått dette problemet igjen nå, og datteren vår er over 1,5 år. I natt var kl 02.15 før hun roet seg.

Men jeg tror vi har funnet svaret, for hun roer seg på vårt rom, men ikke sitt eget, så det må være noe på hennes rom som plager henne, uten at jeg kan si hva det er.

Det er ikke tilfeldig at hun sovner på vårt rom og ikke sitt eget. Vi er jo ikke der når hun sovner, så det er ikke vår nærhet som betyr noe. Så nå skal hun få ligge på vårt rom til vi flytter herfra om ikke lenge.

Jeg skjønner godt at du er frustrert, men husk at hun merker din frustrasjon. (vet det ikke er lett) Prøv å forhold deg rolig. Snakk til henne med nattastemme når du legger henne. Ha alltid samme belysning når hun legges. Vi har en ole brum bamse med nattlys i sengen til datteren vår. Hvis du må inn til henne senere på kvelden, så ikke snakk til henne. Bare legg henne ned, og prøv å unngå blikkontakt også. Men som sagt, lytt til gråten hennes. Det kan jo være noe som plager henne.

Jeg ønsker deg lykke til og sender deg en klem:)

Skrevet

Jeg ville prøvd å lagt henne myye tidligere, begynn med faste rutiner slik at kveldsstellet begynner si klokken 19.30, regner med hun sover litt utover morgenen siden hun legger seg så sent? Ta henne opp f.eks klokken 8 og start dagen da. Spiser hun godt på dagen? Da kan dere forsøke å kutte ut flasken om natten slik at det ikke blir service/stas ved å være våken. En annen fordel med at hun blir lagt tidligere er at OM det tar 3 timer før hun sovner så får du og mannen din fortsatt bitte litt tid til hverandre. Dette er IKKE gjort i en helvending, men begynn nå for det blir ikke bedre med tiden.. Uff, kunne skrevet om dette i det uendelige men må f¨å gjort litt annet her og.

Sympatiklem fra meg.

Skrevet

Kan fortelle hvordan vi gjør det, sånn at det kanskje hjelper deg litt:)

Om morgenen så våkner Oliver alt fra mellom kl 05.30 og 07.30, men vanligvis rundt kl. 07. Da er det frokost. En stor porsjon med grøt, og ca 120-150 ml mme. Så får han litt tid på seg, med å la maten synke og kose seg litt. Han har en rutine på når han bæsjer om morgenen, som regel ca 30 min fra han har spist. Da taes morgenstellet. Bruker god tid. Leker, synger og tuller. Vasker ansiktet og stumpen, før ny bleie og rene klær. Pusser tennene og så er det ut i stua. Leker en stund, og sitter for seg selv i reisesengen med lekene. Etter ca 2 timer sovner han, og sover mellom 30 og 45 min:)

Når han så våkner igjen, så koser vi og hører på musikk. Så kan han leke for seg selv en god stund, før han får lunsj. Kan gå mellom 4 og 5 timer mellom hvert måltid. Til lunsj får han yoghurt eller frukt. Så kan han sitte å tulle resten av tiden. Av og til sovner han av før middag, og av og til ikke.

Middag får han kl 15.30. Da går det i hjemmelaget middag, siden han nekter å spise kjøpemiddag. I tillegg til 120 ml mme. Som regel sovner han da, og sover 30-45 min. Så kommer pappaen hjem rundt 17.15 og Oliver er strålende glad:) Da vet han at pappaen leker masse og tuller masse med han:)

Kveldsstellet taes 18.30 for da er han trøtt. Gnir seg i øynene og sutrer litt:) Bruker god tid på badet, med å kose og snakke til han. Vasker og skifter til nattapysj. Så tar pappaen å gir han ca 150 ml mme, alt ettersom. For Oliver har en tendens til å sovne av med flaska i munnen:) Så er han vanligvis lagt rundt kl 19.00:)

Vet ikke om dette hjelper, men hvorfor har dere henne i deres seng?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...