Gå til innhold

Sniker meg inn her med mat spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 10 mnd nå, og eg lurer på når eg kan begynne å gi henne vanlig mat, dvs det samme som vi spiser, til middag? Til nå har eg laget mat til henne, uten salt eler annet krydder og uten ting som blir anbefalt ikke å gi til baby (f.eks spinat). Hun har fått smaksprøver av vår mat, men ikke mye....Lurer på når hun nå blir 1 år, om hun da kan spise alt? Tenker spesielt på salt og andre krydder....Hadde vert så mye lettere å bare mose det vi har til middag og gi henne, pluss at hun bør jo få smake litt nye ting.....

Er det "fritt fram" etter fylte 1år, eller bør eg holde henne unna noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

frøkna på 1 år spiser alt vi spiser, men er veldig forsiktig med salt, men bruker en del krydder uten salt da.

Skrevet

jeg begynnte med å gi jenten min middag som vi spiste sånn ca i ett års alderen..

hun er 14 mnd no og jeg salter aldri maten når hun skal ha...tar heller på salt og krydder etterpå...

de kan vel egentlig spise det meste..så langt man ikke har noe mat allergier i fam..

Skrevet

Vi bruker jo litt salt i maten, noen ganger....men eg tenkte jo også på f.eks kjøtt o.l som inneholder salt fra før.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...