Ajam Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Men snuppa mi hoster så fælt, og den hoste saften vi fikk beskjed å bruke har ingen virkning. Det jeg gjorde var å la en slik Repsil suge tablett med appelsin smak i en Baby safe feeder. Oki, ikke helt sundt for tenna, men det var en nødløsning. Hun suttet med glede på den.. Virker som det fikk "smurt" halsen hennes, nå sover hun ihvertfall rolig
DK+2 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Vet ikke om jeg ville gjort det samme, men det er mest pga jeg tror ikke jeg hadde tenkt meg til det. Men funket det, så hvorfor ikke? Tror ikke det skader for en gang..
lenej :o) Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 hehe.. slakt slakt, skjære opp, tappe blod, rive ut innvoller, fileter, skjære opp koteletter.. smaker du godt egentlig???
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 uff det er så fælt og høre på når dem hoster så sårt.. så bra at det funka da. he he er jo ikke noe man tenker på med en gang:) det tipset skal jeg huske
ALIICE Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Du er allerede død.... Hørtes jo helt genialt ut!! Takk for tipset=0)
hårsår Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Ser ikke helt problemet i det.. Bare barnet fikk det bedre, så er det vel det som er viktigst.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 man gjør de merkligste ting i desperasjon!!! har sikkert gjort værre ting selv;)
svana72 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 hmmm skal ikke slakte deg,men lurer på hvor gammel hun er og hva er en baby safe feeder er?? Du vet når vi hoster fælt er det bedre å ligfge litt høyere med hodet å ikke varmt(tilfelle du ikke har prøvd det) og vann,men jeg hadde ikke gitt barnet mitt en repsil sugetabelett å han er 3 år...men opp til deg hva du gjør så lenge du ikke skader barnet..
Ajam Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2008 Hehe.. Takker og bukker.... Litt stolt over ideen min
mayaya Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 høres ut som en smart greie for en gangs skyld :-) Bare pass på at ikke en halvlitenstor bit kan komme igjen noe hull, så. Tror aldri jeg ville kommet på det gitt, fin grunn til å ta vare på feedern
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 tennene blir da ikke ødelagt av en sånn drops! Får hun det hver dag, er det vel mindre heldig... Men du, hva er baby safe feeder? Her er noe jeg ikke har fått med meg, tydeligvis!
Ajam Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2008 Håper da det, ellers var jo slaktinga forgjeves..
MammaFraSørlandet Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Hvordan virker egentlig repsil, det lurer jeg på. Hvis det er stoffer i repsilen som får slimhinnene til å trekke seg sammen, så ville jeg vært YTTERST forsiktig med å gi det til små barn. Krybbedød, osv. er nærliggende tanker. Sannsynligvis inneholder det ikke annet enn avføringsmidler, så du får vil ikke andre problemer enn evt. litt løs avføring.... :-)
Ajam Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. januar 2008 http://loevebarna.skryt.no/lovebarnas_hovedside/hostvinter/nyheter/babysafefeeder2-pakningmedtoek
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Husk bare at repsils er ganske sterke saker, og tidligere var reseptbelagt. Tror det står på noen av pakkene at det ikke skal gis til barn under 4 år eller noe ... men det tror jeg var på den med solhatt i! God bedring til snuppa di!
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Nix STREPSILS var på resept. Den kan du kjøpe i USA på drugstores feks. REPSIL er den uten "virkestoffer", som fås kjøpt i Norge, på Rema feks . Tror ikke det skal gjøre så mye.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 Nei, ifølge min mor (som jobber i helsevesenet bl.a med resepter og medisinering) så var også repsils reseptbelagt.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Strepsils inneholder antibiotika, og selges ikke lenger i Norge, hverken m eller uten resept...Repsils kom da de sluttet m Strepsils, og har aldri vært reseptbelagt, ikke m dagens innholdstoffer iallefall...
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 7. januar 2008 #19 Skrevet 7. januar 2008 Mener virkestoffene ble fjernet da det kom i butikk. Har vel misforstått, eller hørt det fra uopplyst hold...
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 Repsils var også på resept ja! Men tror de har forandret litt på innholdet nå. Likevell er det ikke helt "bra" enda heller. Er vell ikke uten grunn en bare skal ta en viss mengde av de pr. døgn og at det skal gå et vist antall timer mellom hver. Husker jeg pleide å ta det i ungd.tiden. Var mye plaget med forkjølelse da. Kastet innpå masse, og var helt "koko" i hodet etterpå. Mamma var like sur og irritert hver gang. (Hun jobber også med medisiner)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 8. januar 2008 #21 Skrevet 8. januar 2008 Æsj, jeg måtte stille nysgjerrigheten, når folk snakker om å bli "ko-ko" av halsdrops... Kanskje placeboeffekt? Dette fant jeg: Forsiktighetsregler Repsils halstabletter for voksne og barn over 6 år (grunnet størrelsen på tabletten). Sammensetning Sukker, glukose, surhetsregulerende middel (vinsyre), peppermynteolje, anisolje, aroma (mentol), fargestoff (beta-apo 8, karotenal, rødbetfarge). Kilde: https://www.net-apotek.no/site/shop/products/view.html?p=29976 Kan ikke se virkestoffer her, som skulle være farlig for baby. Forsiktighetsreglene gjelder tablettens størrelse. Det løste HI med babysafe feeder.
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. januar 2008 #22 Skrevet 8. januar 2008 Er mer en 10år siden jeg ble "koko" av det da, så det kan ikke sammenlignes med i dag. Var vell omtrent like etter det gjekk fra å være reseptbelgagt ca. Det jeg da mente som "koko", kan vell sammenlignes med småfull i dag? Jeg har heller ikke sett på pakningene på de dropsene på mange år nå. Har merkelig nok fått avsmak på de gitt. (Er som den gangen jeg skulle gjøre tennene mine en kjempetjeneste, og tok halve boksen i et) Men sist jeg så på de var det ganske strenge forbehold om antall tabletter innen et vist tidsrom osv.
Ajam Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 8. januar 2008 Takk snella snella.. Ble litt redd av å lese det noen har skrevet over..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. januar 2008 #24 Skrevet 8. januar 2008 Repsil skal ikke brukes av gravide da, da skal de vel heller ikke gis til barn går jeg ut i fra. Jeg leste pakningvedlegget på repsil i sommer før jeg visste jeg var gravid og da skulle enn ikke bruke den når enn var gravid uten samråd med lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå