Jannamor Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Farmor døde i kveld. Jeg er utdannet sanger og klarer jeg skal jeg synge, men jeg er gravid og hormonene er helt vanvittig sterke, og man kan ikke synge når man gråter. derfor lurer jeg på Er det noen som har et fint dikt, en tekst, eller noe fra bibelen eller noe passende man kan lese i en begravelse? Må ikke handle om begravelse, men må kunne passe Jeg vil gjerne vise min respekt, og det er viktig for meg å kunne gi henne noe som et siste minne. Kjempetakknemmelig for alle tips
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Huff...det var leit.. Jeg skrev dette diktet da jeg mistet en jeg var glad i, i fjor.. I den tunge situasjonen synes jeg det hjalp å tro at døden ikke nødvendigvis er endelig - det ville vært fint om man en gang fikk treffe igjen de man har mistet. vet ikke om det hjelper deg, men uansett: Du har gått inn døren som aldri var vår til et rom som jeg ikke kjenner Din seng står nå tom - lik et åpent sår Mitt speil er kun tårer som renner Da jeg våknet i natt var du likevel her Din røst var et ekko i rommet: ”Det er ikke langt Jeg er enda så nær Selv om skoene mine står tomme Du vet så lite, jeg ser du er trist; det behøver du ikke å være Veien er kort fra du så meg sist - en dag vil du også lære Døren du frykter er ingen slutt - jeg venter på deg her inne Det vi har sammen blir aldri brutt Imens; la meg være et minne Så sov nå, min venn Du vil trenge det - livet er også smerte Mitt ønske er dette; tenk på meg, le! Bær navnet mitt med deg i hjertet” Kanskje ikke fantastisk poesi, men dog Ble inspirert av følgende; Jeg er her Du kan ikke se meg Men jeg er her Alt er ikke slutt Jeg ser at du gråter Ser tårene dine Sorgen din Du skal ikke gråte Veien er ikke lang Det er så mye du ikke vet Jeg vil at du skal huske Alle gangene vi lo For det var mange Jeg vil at du skal huske Ordene vi sa For de var virkelig De var våre Du trenger ikke gråte mer Jeg er nær deg Ser deg Føler deg Veien er ikke lang Ikke gråt Alt er ikke slutt usikker hvem som har skrevet det...men jeg synes det er fint.. Lykke til, får man vel nesten si...håper du finner noe som passer deg..
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Nå begynte jeg å gråte! Fantastisk fint dikt PelinErFrykteligFødeklar!!! Går det greit om jeg kopierer det? Det var helt nydelig :-)
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Har desverre ingen gode tekster sånn på stående fot, Jannamor, men ville bare si at jeg føler med deg! *trøsteklem*
Gemini7 Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Trist å høre.. Synes dette er veldig fint i forbindelse med begravelse og sier noe om at tunge opplevelser også er en viktig del av et liv; Først når veven er stilnet og skyttelen sluttet å gå Vil Gud trekke teppet til side og la oss riktig forstå At også de mørke tråder så vel som de lyse bånd Var helt nødvendig for mønsteret fra Mesterens mektige hånd.. Håper det blir en fin avskjed
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hehhe...det er klart det er greit at du kopierer det Er bare hyggelig det
Jannamor Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2008 tusen takk for fine dikt. Vil gjerne ha flere også. Velidg godt og ha mye å velge mellom og kanskje mikse litt og. tusen tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå