Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Med gode, enkle retter uten ingredienser som er dyre og vanskelige å få fatt i... Ikke noe spesielle diettgreier, siden det bare er mg som skal ned i vekt . sambo vil IKKE bli tynnere... ??
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Spis det samme som før, men kutt ned på fett (ikke dressing, rent kjøtt, karbonadedeig) . Ikke gjør det så vanskelig. Bruk feks grete rode sin slankeklubb og regn ut hvor mange kcal du spiser om dag. Det gir deg samtidig god kontroll med maten. Jeg synes ikke resten av familien skal "lide" fordi om en slanker seg, og dermed spise dyr og uvant mat.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Kokebøkene til Grete Roede, er enkle, gode oppskrifter som hele familien kan spise.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Ok! Har grete roede noen kokebøker man kan bruke? syns det er så vanskelig å vite i de "vanlige" kokebøkene om det er slankende eller ikke. er jo så mye rart som er fetende. Vil ikke ha noe ekstremslankekurer heller, har en fortid med begynnende spiseforstyrrelser og er redd jeg skal havne tilbake der hvis jeg skal begynne å telle karbohydrater og kalorier for fullt. vil ha kontroll på kaloriene på middagen, ellers får jeg spise ting jeg vet er ganske sunt, uten å skulle vite helt nøyaktig antall kalorier=)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 ser at du kan bestille bøkene "lett & lettvint" og "lett mett" i pakke ganske billig... noen som har disse bøkene? er de bra? og er det sånn at begge to inneholder mange av de samme oppskriftene?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Og er det middager som er stappa fulle av appelsiner og bananer og gud vet hva? for jeg vil ha normal mat...
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Ok=) men er ikke det sånn karbohydrater-greier da? vil ikke det si at sambo også går ned i vekt? hm...
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Mitt tips: Kutt ut sukker. Bruk kunstig søtning istedet (ja, noen forsøk på mus har vist at kunstig søtning kan gi kreft. Men vanlig sukker kan gi kreft, diabetes, hjerte-kar lidelser...osv.). Begrens inntaket av mettet fett og spis mer proteiner.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Hele familien vår spiser den typen mat. Og samboeren min og barna våre, som er normalvektige, går ikke ned i vekt (jeg har noen kilo å ta av etter fødsel ). Fedon sitt opplegg er en livstilsendring, og hans oppskrifter kan man leve fint med.
Yo&La+spire Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Du sauen! Visst du kommer deg på ung mor treff en onsdag så kan du få den "lett mett" kokebok av meg:) Har aldri brukt den da (aner ikke hvor den kommer fra heller....)....har så mange andre...Så kan du prøve den ut:)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk Yo&LaPiri... et eller annet, hehe, men nå bestilte jeg den nettopp... hehe den og den andre boka for 250 kroner=) kanskje jeg skal komme meg på treffet på onsdag... må se, kan ikke garantere noe men=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå