Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er hjemmeværende,samboer jobber turnus. Jeg kjører ikke, vi bor 45 minutt med buss unna barnehagen, og 20 min med bil( bussen kjører omveier).... Vi er ofte sene i barnehagen. Med en 3åring blir det mye styr, stress, trass og ...ja dere vet, om morgenen. Jeg må dusje, han må ordnes, spise, organisere. Når samboer ikke kan kjøre oss, er vi ofte sene. Ofte er vi ikke i barnehagen før i 11 tiden. De har en grense på 09.30, og jeg føler meg så dum som hele tiden kommer med unnskyldninger, selv om de faktisk er sanne. .... Dere som jobber i barnehage, hva tenker dere, når noen ofte er for sene med sitt barn? Det hender tilogmed jeg har ham hjemme, fordi jeg skjemmes sånn av at vi aldri kan være der før 9!... Er overbevist om at barnehagen kommer tilslutt til å tro at det er noe galt hjemme hos oss.. Jeg prøver å være åpen men hva sier det om en person som ALLTID unnskylder seg liksom..
MammaFraSørlandet Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Er dette en spøk? Vi har en trassig 3-åring og en enda mer trassig 5-åring, og likevel klarer vi å levere i barnehagen kl. 7.30. Strukturer morgenen og gjennomfør til tross for klager fra ungene. Dersom de kler av seg igjen (det gjør våre) ta dem med nakne ut. De vil veldig snart ha på seg klærne når de begynner å fryse, og deretter får dere få problemer med påkledning de neste ukene. Foreldrene bestemmer, ikke barna. Og vi får de ungene vi fortjener.
KaMa Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 At de er dårlige til å planlegge? Eller de er dårlige til å gjennomføre det planlagte?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Hvis du er hjemmeværende hvorfor må du dusje og spise først?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 og hvorfor står du ikke opp en time før?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Innen kl. 08.30 burde du vel klare å ha barnet ditt klart vel? Eller i hvertfall slik at dere rekker bussen som er ved barnehagen til 09.30.. Helt enig i hva dem andre skriver her.. Det er nok du som er treig da å må "skjerpe" deg litt..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 hahaha. Takk for tipset. Da blir det naken på bussen imorgen HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 I ungenes bhg vil de helst ha ungene innen kl. 11.00 Jeg har vært sykemeldt i snart ett år og siden ikke jeg MÅ være ett sted innen et visst tidspunkt, så lar jeg ungene sove ut, vi spiser en frokost sammen i ro og fred før vi kjører den halvtimen til barnehagen. Ungene mine er flinke og greie om morgenen (2 og 5 år) men ofte er vi ganske sene pga min situasjon og sykdom, er ikke alltid så mobil dessverre... Barnehagen er klar over dette og synes det er helt greit at ungene kommer såpass sent. De kommer seg fint inn i leken med de andre barna og det er ikke noen problemer der. Hvis det er turdag el, så gjør jeg en innsats for å være der innen klokken 10. Om noen av de ansatte synes det er "feil" og "dårlig mor ba-bla-bla" så skiter jeg oppi det. De viktigste personene i barnehagen vet hvorfor det er sånn (styrer og ped.leder på avdelingene) så hva assistentene mener, bryr jeg meg fint lite om. Og dessuten er det bedre og mindre stress for barna mine. De får sove ut, spise en rolig frokost i fred med mammaen sin og ta det med ro. Og de har nokså korte dager i barnehagen, sammenlignet med mange andre barn. De er der mellom 5 og 6 timer hver dag, og ofte har vi oss en fridag (på mine gode dager). Morgenstress får de oppleve nok av senere i livet!
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 hehe.. seriøst? jeg må ordne, å få opp og ut fem barn hver morgen å like vell er vi i barnehagen til 0830. de er 10,7,3,19 mnd og 3 mnd.. trass er det her å, men nazi mor fikser den:))
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Altså. Hovedproblemet vårt er avstanden. Jeg vil ikke bytte barnehage for de ansatte er kjempeflinke, og sønnen min trives utrolig godt. Men ja, det er avstanden. Står opp halv 8 hver morgen, og er ferdige til halv 9...Men så er det bussene da..... ikke sant?...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Kjører du ikke fordi du ikke har lappen, eller ikke bil? Mannen din kunne jo ha kjørt dem (uten deg faktisk;) når han er hjemme. Hvis du ikke har bil, er det mulig at han kan ta bussen og du ha bilen? Hvis du ikke har lappen, noen mulighet for å ta den? Lappen er en investering for livet, tross alt.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 jeg står opp 06.30 hver morgen.( selv om jeg kunne ha spist senga mi for bare EEN times søvn til,hehe:) snuppa mi våkner mye på natta serru.. da spiser jeg før de andre står opp,ordner sekkene, å finner fram klærne deres.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Skjønner ikke at du gidder en gang... Bruker du 4 timer av en dag for å levere og hente barnet ditt i bhg da? Du rekker jo knapt å komme deg av bussen hjemme før du må sette deg på bussen tilbake for å hente... Dette må jo være tull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå