Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Jeg lurer på om noen vet?

Vi har en vertikaldelt tomannsbolig som vi ønsker å oppgradere betraktelig. Ettersom vi skal gjøre store og dyre forandringer er det greit at vi velger løsninger som vil fungere. Og da tenker vi å ta hjelp av en arkitekt/ interiør arkitekt. Noen som har erfaringer å dele, vet hva det vil koste, sånn rundt regnet??

Det vi skal gjøre: Rive ned og åpne for større kjøkken, skifte til mer moderne vinduer, altså fasadeendring. Løfte taket på loftet, pluss vinduer der og.++++

Hadde vært supert om noen ville skrive noen ord om hva de selv har gjort/ erfart! Er dette vel anvendte penger??

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på å skal gjøre noe litt tilsvarende selv (om enn i noe mindre skala) og skal bruke arkitekt. Vi skal bygge på huset på to steder, gjøre ganske drastisk om på planløsningen i en etasje, samt få tegninger til å bygge kvist på loftet. For dette regner arkitekten med å bruke ca 20 timer til en timepris av 600,- (pluss mva, selvsagt).

I og med vi ikke har bygd ennå, så kan jeg jo ikke garantere at det vil være vel anvendte penger, men i og med at slike store endringer er søknadspliktige til kommunen så må du uansett ha skikkelige byggtegninger til å sende med søknaden. I tillegg vet en arkitekt litt om hva som fungerer og hva som ikke gjør det, og kjenner til praktiske løsninger man aldri selv ville kommet på. Det kan også bli veldig dyrt å tegne selv og oppdage midtveis at det man tenkte på ikke var så lurt når det kommer til stykket...

Ville definitivt ha brukt en arkitekt, hvis jeg var deg. Du kan jo evt. be om uforpliktende samtaler med en to-tre stykker for å se om de har noen gode idéer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...