DK+2 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Har en sønn på 10 mnd, mener å ha hørt de bør være over 10 mnd eller var det ett år før man gir de helmelk, men husker ikke.. kan man gi lettmelk å, eller bør man gi helmelk?
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 1 år bør de bli først, vi har begynt med litago nå og hun er 11 mnd
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 min sønn er 1 år i slutten av mnd, og vi har begynt med kumelk. dvs; vi blander lettmelk og mme morgen og kveld. om litt tenker jeg vi begynner å bare gi lettmelk, men blander slik at det ikke blir verdens største overgang..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Om du har et barn som er normalvektig så kan du fint gi ekstra lett melk tilsatt d vitamin. Trenger verken helmelk eller lettmelk om det ikke er behov for ekstra fett.
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 begynte med ekstra eltt melk til gutten når han var ca 9-10 måner. var ingen problem
pilutt1 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg for min del vil vente til hun blir over året,gjorde det med førstemann også. Tarmene til disse små er ikke ferdig utviklet,og gir du kumelk før de er året,kan kumelka gi sår i tarmene til babyen. Mange blir skikkelig dårlig av kumelk hvis de får det før de er året også,det er vel en grunn til at de blir det da? Men gå gradvis over til kumelk ihvertfall,bland det med mme en god stund før du gir helt ren kumelk. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå