Gå til innhold

Hvordan er dette med fravær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kommunen, og lurer på hvordan det er med fravær: hva mange egenmeldinger kan en ha pr år? Jeg har ikke fått vite noe om dette, igrunn ikke fått vite hva som skjer i det hele tatt om jeg blir syk...

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at du jobber i en kommune antar jeg at det er IA bedrift.

Altså har du 24 egenmeldingsdager i løpet av en periode på 1 år. Du kan ta ut maks 8 dager på rad (helg inkl.). Det er ingen begrensninger på antall egenmeldinger, du kan ta ut 24 enkelt dager.

Bruker du 8 dager i en egenmelding må det gå minst 16 dager til neste gang du kan benytte egenmelding.

Skrevet

synes alle bedrifter skulle vært sånn jeg..

bruker man en dag der jeg jobber, så har man egentlig brukt opp 3 dager..

håpløst

jeg også mener kommunene er en IA bedrift..

Skrevet

Takk skal du ha! Ja, det er IA-bedrift.

En ting til:

dersom syke barn da? Går det på mine egenmeldinger det også eler er det noe annet? Har mannen lov til å være hjemme ved sykt barn? (Nå har vi ikke unger enda, hehe, men kjekt å vite!)

Skrevet

Lille meg venter nr 3: synes absolutt dette bør gjelde alle! Da råder jeg det til å ta MTO eller OTF (altså tre dager i slengen om du skal bruke en dag, hehe)

Skrevet

Syke barn går ikke på dine egenmeldinger. Der har du 10 dager betalt, amme har mannen din (uavhengig av hvor man jobber). Dette er ikke sykedager men permisjonsdager. Og gjelder om barn eller barnepasser er syk.

Skrevet

går ikke på dine dager nei, du har i tillegg til dine 24 dager 10 eller 12 (er ikke sikker på antall, men en av de) dager som gjelder barn eller barnepassers sykdom.

Skrevet

du har egne egenmeldinger til ungene dine

der er det vel likt over hele fjøla vil jeg tru

vii har iallefall 10 dager for et og to barn og 15 for tre barn..

og barnefaren har like mange å ta av på sin jobb..

disse er heldigvis enkeltdager da :)

så visst jeg og ungene skulle blitt syke samtidig, så hadde det for meg vært mest lønnsomt å ta barn syk dag istedet for mine tre hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...