Gå til innhold

usikker og snart ung mamma:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare et spørsmål..

eg vet jeg er veeldig sen med å gå til legen men no når jeg er sånn ca mellom 12-13-14? uker skal jeg til legen(en månedsventetid) i morgen.

er veldig usikker.. har jo angst for MA, da jeg etter å ha lagt i svime og med hodet i dassen i flere uker plutselig i ca uke 10 våknet og var full av energi.

han har noe lignende røngenting på kontoret sitt, som han sjekket leveren min når jeg hadde kyssesyken.

mitt spørsmål var egentgli, er det legen som sjekker hjertelyden?? er den jeg så gjerne vil høre snart¨

lykke til girls

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres rart ut om han har en røntgenmaskin på kontoret. Sannsynligvis er det en UL-maskin. Han kan jo bruke den til å se etter fosteret, men sannsynligvis vil han ikke se så mye. De UL maskinene de har på legekontoret er ofte gamle med dårlig bilde og uansett er det tidlig å se fosteret med transabdominal UL. Om du ønsker å se at fosteret ditt lever vil han nok henvise deg til gyn på sykehuset.

Skrevet

Ja, legen kan sjekke hjertelyden. (Både legen og jordmoren min gjør det.)

Lykke til! Det er stas å høre hjertelyd for første gang.

Skrevet

Hjertelyd kan man høre med jordmorstetoskop, vanlig stetoskop eller doppler ( en sånn som lager lyd..). Legen din har mest sannsynlig en doppler dersom du er nysgjerrig!

Skrevet

takk takk jenter! er ikke lett å viite alt med en gang eller med første..

uff om en time går jeg, wish me luck

Skrevet

Nå kommer jo dette innlegget etter at du har gått til legen, men husk at det er ikke unormalt at legen/jordmor ikke klarer å høre hjertelyden så tidlig i svangerskapet som du er nå. Så ikke bli bekymret hvis de ikke finner den. Vet om de som ikke har hørt hjertelyden med doppler før etter uke 20.

Skrevet

vakreste jeg har sett til nå!

såg hjerte hos legen i dag.. var helt fantastisk...

kanke vente til gullet kommer.. er så leeeenge til 20 juli : (

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...