Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hvor gamle er ungene og ser de mye tv? Og argumenter som "leker ikke med ungene fordi det er viktig at de kan aktivere seg selv" høres ut som ren latskap så lenge man snakker om unger under 4-5 år.
~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg sitter ikke mye på golvet og leker med barnet mitt men det betyr jo ikke at vi ikke gjør ting sammen? Hun hjelper meg med å f.eks dekke bordet til middagen, hjelper med å lage mat (spiser vel mer agurk enn hun hjelper til men..), vi leser hver kveld, synger o.l. Vi er ute da vi har tid og ork. Men å sitte på golvet og leke med dukker eller hester e.l. er bare ikke min greie må jeg ærlig innrømme.
IBO<3 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 mine er 2,6 og snart 4 år. De leker veldig godt sammens da. ser ikke så mye på tv, hvorfor skulle de det?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 det er viktig at de kan leke selv, men alt med måte! sønnen min (snart 4) leker masse selv, men setter meg ofte sammen med han hjelper han og er sosialt sammen.
Tommage♀♂ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Mine er 2 år1 mnd, og 9 mnd. Lekte mye med frøkna før andremage kom, men nå er det ikke like ofte. Må enten leke med den ene eller den andre, for de leker ikke sammen. Har begynt litt med det nå da, og jeg er med på leken selv om jeg ikke sitter på gulvet sammen med dem. Andremage er høyt og lavt og i konstant fare for å slå seg, så jeg er etter ham hele tiden! Ingen av dem ser på tv. Eller førstemage ser barnetv på lørdager, men da bare fordi hun får noe godt til... Ja, kall meg gjerne lat, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle hatt tid til å være det, hehe=)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Mine gutter leker mye sammen, så i perioder er jeg uønsket:) Prøver å la gutta være litt i fred. Litt masamamma gitt. Er ute sammen med gutta, og leser/synger hver kveld, men leker lite. Vi snakker og de hjelper til med matlaging og rydding. Gutta mine ser barnetv i ukene, og kanskje en film i helgene.
NoDoubt Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Mine er snart 2 år og eldste er 3 1/2 år. De ser svært lite TV. Somregel 10 min av barne-tv, da er det somregel bare eldste som ser. Jeg syns det er viktig at de kan leke selv! Da blir de flinke til å leke og selvstendige. Jeg har venniner som har barn på 8-10 år som ikke kan leke selv. Enten herjer de eller så maser de i føttene til foreldrene, de har vært vant med at foreldrene er med å leker så og si hele tiden. Mine barn kan leke med alt! Fra en knapp til leker. De har selvfølgelig sine krangler men de krever ikke at vi leker med dem. Men viss de vil lese ei bok, kose, bølle så kommer de bort og vi gjør det. Jeg syns det er mer "latskap" når barna ikke kan leke selv!
Darth Vader Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg leker mye mindre med minsten enn jeg gjorde med de to eldste da de var like små som minsten er nå. Nå sitter jeg i sofaen og høster fruktene mens de to storesøsknene leker med lillebroren ;-). Men vi spilte kast grisene til kveldsmaten da. Og alle fikk være med. Genialt spill - alder er fullstendig uten betydning og toåringen vant.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg leker utrolig lite med han inne. Selvfølgelig leker jeg med han inne, men ikke så mye som han burde fått lov til å leke med mamman sin. Derfor tar jeg han me meg ut Og når Daniel er inne ser han ikke noe på Tv. Han kan sitte rolig i 5min. De 5min bruker jeg i dusjen. En aktiv toåring som elsker å være ute. Og det er jeg såå glad for. Heller en uteglad gutt som ser gledene ved å være ute i så ung alder, enn en inneglad gutt. Kjenner ei som lar guttungen sin se på tv når han gjør ditt og datt. Han liker ikke å være ute fordi han skal se på tv. Derfor er jeg veldig bevisst på at ikke min sønn skal se på tv og oppmuntrer ikke til det annet enn når jeg må i dusjen. Selv da vet jeg han ikke sitter rolig.. Ganske lett å se når man kommer ut i håndkleet for å sjekke og det ligger en god del leker strødd overalt =)
Darth Vader Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Glemte å si at toåringen ser ca. 40 minutter på tv per dag. Barne-tv. Hvis han ikke liker barne-tv ser han gjerne Gråtass, Postmann Pat eller Kaptein Sabeltann i stedet for. Jepp - han kan sangene utenat. Et geni på to år :-).
prekæs Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er som regel i samme rom. Han viser og spør, blir noe sinna hvis han ikke får til, og da er jeg der. Synger mye, og oppsøker steder jeg vet han vil se. Går lange omveier for å se heisekraner, f.eks:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Jeg prøver å sette av tid ett par perioder om dagen til å sitte på gulvet sammen med min på 21 mnd, sitter da ved siden av hverandre og tuller med kjøkkenet hans eller bygger duplo feks. Ellers hjelper han meg på kjøkkenet, men klesvasken osv. Blir jo litt lek det også for ham, elsker å hjelpe til, blir såååå stolt hvis han får beskjed om å gjøre noe han fikser.) Vi ser litt tv hver dag, en liten halvtimes kosetid på morgenen, sitter da sammen i lenestolen og koser oss i armkroken. Nå skal det sies at han går ikke i barnehage enda (begynner til uken) så jeg føler litt ekstra ansvar for å aktivisere ham.
Honningmelon Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Svarte på det andre innlegget. Men, mine er 4 år og 13 mnd. De ser lite TV. Men, jeg kan vel ikke si jeg leker veldig lite med dem, men heller ikke mye.
M@mm@ til mine barn Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 De er to og tre og interesserer seg kun for tv i bilen. Ikke hjemme. Og det er meg som ikke får lekt med dem, men det er fordi faren leker og herjer med dem hele tiden da.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 3 og 4 forresten. Lekte mer med gutta før. Måtte lære de mer, og de ville gjerne ha mer hjelp.
Tøysetipp Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er så barnslig og kjedsommelig at jeg heller vil spille brettspill og leke med vesla enn å gjøre noe annet.. jeg da.. Og forefallende arbeid gjør jeg som regel etter at hun er i seng eller når hun ikke er tilstede. Men, vi kan like gjerne se på Jungelboken å spise middag ved stuebordet og (skyt meg) ha bena på stuebordet.. Og bare kose oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå