Gå til innhold

Jeg leker svært lite med barna mine!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er langt i fra hver dag jeg setter meg ned på gulvet å kjører bil med guttene mine..Er i grunnen ikke så ofte jeg synger/leser med de heller!

Men jeg prater mye med de da, koser med de..

Er hjemme med de, men ikke leker..

Er det bare jeg som er slik?? virker som om alle her leker,synger, leser med barna sine OFTE...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er nok som deg. Har blitt litt mer nå, som snuppa har begynt og like og male og slikt, men jeg setter meg ikke ned for og bygge duplo med henne nei.

Småtten har jeg på fanget, mens jeg "leker" med noen leker foran ansiktet hans, for og stimulere litt.. Lese gjør jeg kun til kvelds!

Skrevet

Kommer jo an på alderen til ungene da. Jeg leker ofte "i gang" min yngste på 2, begynner å leke lego f.eks, så kan jeg gå og gjøre noe annet når hun er kommet litt i gang. Han på 4 trenger jeg ikke leke med, men gjør det jo allikevel iblant, når jeg har lyst.

Vi synger og leser mye da, når de vil det.

Og så leker vi såklart med de ute, akebakke, lekeplass etc..

Skrevet

Du er ikke alene... Ikke ofte jeg setter meg ned og blir sittende bare å leke liksom... Er hjemme jeg også, men med 2 smårollinger i hus og en mann som er mye borte er det alltid noe som må gjøres. Får veldig dårlig samvittighet av og til, føler standardkommentaren min er "mamma må bare rydde litt"...=( Men førstemage er veldig flink til å sysselsette seg selv da, "lager mat" som hun kommer til meg med, eller kommer og viser meg andre ting hun gjør, går frem og tilbake og vasker håret mitt osv. Og andremage er jo under gå-opplæring for tiden, eller vi øver på å klappe el. Og jeg prater jo med dem hele tiden, og prøver å inkludere dem i det jeg driver med av husarbeid. Så jeg leker jo med dem på et vis, men gjerne mer i sofaen og i stående enn på gulvet.

Synger gjør jeg stort sett hele dagen, men lese bok gjør vi oftest på kvelden, selv om det hender vi tar en lesepause og to i løpet av dagen også.

Skrevet

Jeg sitter så og si aldri på gulvet og leker med dem. Først og fremst fordi jeg ikke klarer å sitte på gulvet.

Jeg leser, koser, snakker, kler dukker, bøller med dem. Tar de med på lekeplasser, til venner o.l. Men sjelden jeg leker med dem. Men de leker kjempe bra sammen selv:-)

Jeg syns det er viktig at barn kan leke uten foreldrene.

Skrevet

Jeg er glad i å leke =)

Skrevet

Er ikke noe flink til å leke me gutten min inne.

Men det er derfor vi er ute mellom 1-4timer hver dag..

Selv om jeg ikke er en uteperson, er jeg mer lekeperson ute enn inne.. :)

Skrevet

Eg er som UnePun. Leiking er gøy! Gleder meg til me kan bygge lego og leike med my little ponys.

Me er alle ulike =)

Skrevet

eg leke masse med mini. har ikke så mye anna å gjøre så. men han er flink å leke alene da...

åsså syng eg å les til han mye. syng gjør vi mye, sikkert 3- 4 tima til sammen, hver dag, for eg syng hele tida...

men d er fordi eg ikke har noe annet fornuftig å ta meg til når han er våken så....

Skrevet

jeg er mye nede på gulvet og leker jeg :P hun synes det er så artig når "no kjem mamma å tar rompa di!" hehe, og da må jeg krype etter henne da ;o) ellers er det nesten umulig å sette seg ned her i huset, hun blir grinete med en gang. det må skje noe, om det så er husarbeid hun "hjelper" meg med! hun er 1 år:)

Skrevet

leker nesten aldri med jenta mi. Hun er 20 mnd å leker utrolig fint selv, så jeg har holdt meg unna hennes leking. Blir bare i veien uansett virker det som. Hun kommer med en bok hvis hun vil lese, nytter ikke å spørre henne for da leser vi en side så blir hun lei å vil ned på gulvet å leke. Setter på musikk til henne så vi synger sammen, men som oftest så vil hun høre, synge å danse selv.

Dette har passet meg veldig fint da jeg har slitt med bekkenløsning, vond rygg, å i tillegg har en gutt på 3,5 mnd. Han sover mesteparten av dagen, men når han er våken sitter jeg ofte sammen med han på gulvet. Han underholder seg også selv, jenta vår leker også mye "med" han, så jeg sitter der kun for å bryte inn hvis hun blir uforsiktig eller han vil ha litt mammakos :-)

Skrevet

Jeg liker hverken å leke eller å lese/synge...

Men jeg gjør jo det, en gang i blandt..ikke hverdagsli akkurat men.

må vel bli flinkere til å legge bort støvkluten min å sette meg ned på gulvet da..

Skrevet

både ja og nei, kommer litt ann på egentlig!

men jeg prøver så godt jeg kan hehe...

men han elsker og lese så når i kommer hjem fra bhg sitter vi gjerne 1time i sofaen og leser etter middag =))

Skrevet

Trives best på gulvet eller som klatrestativ jeg da :)

Skrevet

Har en på 4 år og ei på 13 mnd. Er ikke så ofte jeg er med eldste å leker med biler for eks., for jeg klarer liksom ikke engasjere meg i slik :-) Men, jeg kan godt bli med å lese bøker, synge og spille DVD Kids. Så han må nok pent klare å leke en del selv, og det gåt helt fint hvis jeg finner fram noen leker til han.

Minste er veldig flink til å leke alene. Men, hun kommer ofte for å lese en bok, kose på fanget.

Men, jeg koser masse med dem da :-) Sambo er mer den som er med å kjører biler og bøller med dem.

Skrevet

Her er det ikke rom for meg til å leke med dem.

Her er det faren som leker med dem hele tiden, og ikke gir meg plass.

Skrevet

Vi spiller mye spill.. vi da. Ludo, stigespill, yatzy, kulespill etc. Og leser bøker.. Og gjerne hver for oss. Ligger i hver vår ende av sofaen og leser. Dvs. hun blar i bilder og har sitt eget ressonement av boken med høytlesing og jeg leser i en av mine bøker..

Hun skal aller helst være der jeg er.. til enhver tid. Og hjelper til med matlaging, oppvask osv..På sin egen fornuerlige måte.. da..

Og jeg elsker å tilbringe tid med henne.. Og 'leke' med henne..

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre å gjøre.. jeg da..

Skrevet

Hmm.. Dette er jo et definisjonsspørsmål egentlig..

Jeg smaker på det som "er" i lekekoppene hennes, vi tøyser og tuller, jager hverandre, kiler hverandre, gjemmer oss bak hjøret og "skremmer" hverandre osv. Noen ganger leker jeg litt med dukkene med henne, bysser og sånn på dukken. men de vil hun stort sett ha for seg selv. Hun er utrolig flink å leke selv, helt fra begynnelsen av. Hun leker mye rollelek med dukkene.. Ellers hjelper hun meg mye med ting i huset, dekke på/av, ta ut av oppvaskemaskinen eller vaskemaskinen, brette klær (hun motarbeider meg litt på akkurat det da, hehe) støvsuging osv osv. Vi leser endel, og synger masse. Hører på barnesanger, hun har egen cdspiller. Og vi danser og hopper og sånn. Hjelper henne også med puslespill og tegning innimellom.. Roligere leker liksom.. Og så er vi ute en del selvfølgelig..

Så ja, jeg vil i aller høyeste grad si at jeg leker med henne. Men hun leker utrolig mye selv også, veldig flink til det...

Hun er straks 16 måneder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...