Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hei du. Jeg har noen spørsmål om den ketolysekuren du følger. Blir veldig glad hvis du vil svare meg. Altså, jeg er gravid og ketolysekuren er sikkert ikke noe for meg foreløpig, men jeg leser nå Atkinsbok, og der står det jo en del om nettopp ketolyse. Jeg ville lese boken fordi jeg føler meg slapp, aldri mett og nærmest avhengig av karbohydrater. Det jeg lurer på er om det er trygt å følge en "mild" atkinsdiett i svangerskapet? Den som han kaller vedlikeholdsdietten? Hans diett er jo ment å vare livet ut, ikke som en ren slankekur, og det burde jo bety at også gravide kan følge den. Eller..? Skal selvsagt også spørre legen min om dette, men føler ikke alltid at han har peiling. Så, hva kan du om slike dietter og svangerskap? Hilsen meg.
Cat.68 Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Det står ganske klart i boken om ketolyse at den ABSOLUTT IKKE skal følges av gravide eller de som ammer. Den er IKKE anbefalt for personer som ikke har minimum 10 kilos OVERVEKT eller en BMI som tilsier overvekt,. Vent til du er ferdig med graviditet og amming og se hvor du står ifht vekt da og ta så et standpunkt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå