Gå til innhold

Hva gir dere deres 9-10 mnd-inger "i hånda"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som de kan knaske litt på....

Jeg er så pysete og vet ikke hva jeg kan gi henne liksom.

Hun får frukt i baby-feederen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kavring?

Skrevet

Kålrabi får mi lille på 9 mnd i hånda, ellers bruker jeg som du,- frukt i baby-feeder. Hun får også av og til babykjeks fra hipp, men det er ikke ofte for den inneholder sukker.

Skrevet

hva med brød da? banan?? frukt...del opp i små biter,sett henne i stolen og la henne plukke selv..du sitter jo sikkert sammens med henne, så da skal det ikke være noe fare!

Gjest Jawhol
Skrevet

kavring, underste delen på en baguett, fikk også ei kvart brødskive med leverpostei i dag, gikk helt fint det men måtte bytte til å med sokker etterpå:)

Skrevet

I den alderen fikk min gjerne en riskake.. Usaltet sådan..

De er veldig greie!

Skrevet

Jeg gir banan, broed, grove kavringer, bread sticks (ikke saa ofte), et halvt eple aa gnage paa (har bare en tann saa han greier ikke aa bite av noen biter) og saanne ris kjeks.

Skrevet

mente ris kake og ikke kjeks og som hun ove skrev, usaltete

Skrevet

Han får skorpen av en skive eller biter av skive, en bit baguette, en kormo, en halv drue, og hva annet jeg måtte finnepå der og da=)

Skrevet

Minsta på 8mnd har begynt å få gnage på kavring....vel og merke under nøye overvåkning siden hun er fryktelig glupsk av seg. Skraper frukt..men kunne vært noe å skaffet en babyfeeder til frukt...hvor kjøpte du din?

Skrevet

hva er en babyfeeder??

Skrevet

Jeg er også ganske hysterisk når det gjelder biter som kan sette seg fast. Men gir ham fingermat og så sitter jeg med ham. Han er blitt en kløpper til å spise skive selv, passer jeg ikke på så går det både 3-4 biter i munnen samtidig ,-)

Når vi spiser middag får han en tallerken med grønnsaker/kjøtt/fisk i biter, f.eks gulrot, kålrot, potet, kyllingbit, brokkoli osv. Jeg har gitt ham brød med skorpe på men han har 6 tenner så pluselig har han en altfor stor bit i munnen.

Her er mer om babyfeeder:

http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=11_51&products_id=5504

Skrevet

Stort sett går det i marie-kjeks..

Skrevet

Er det ikke på tide å la ungene spise litt på egenhånd på normalt vis uten en "baby-feeder" (forutsatt at du sitter med barnet, da) når de kommer opp mot 9 mnd?

Ser så mange unger som fremdeles spiser med fingrene når de er tre (!) år og griser som om de aldri skulle ha spist et måltid alene i hele sitt liv. Var hos noen bekjente på lørdag og eldste som fyller tre om noen dager hadde spaghettisaus i absolutt hele fjeset. Over alt!

Hvis de fikk prøve seg tidligere alene med skje eksempelvis (Og mor/far med en annen skje for å hjelpe å samle opp i munnen) så ville de jo lære seg dette fortere selv. Mat har som regel biter.

Så jeg ville prøvd uten baby-feeder. Bananbiter, moden avocado etc kan de jo i allefall "gnage" av biter på, tenner eller ei.

Gikk mye i grovbrød for vår del da vår gutt var på den alderen. Og noen helsekostkjeks uten sukker (måtte ha glutenfritt) for kos innimellom.

Skrevet

min sønn er 10 mnd og har akkurat begynt å få et par tørre Cheerios (frokostblanding)! Da bruker han pinsettgrepet og tar en og en inn i munnen, ikke gris i det hele tatt. De bløtes i munnen, men han har 8 tenner å tygge med og da.

Skrevet

baby feeder, hva i himmelns navn skal det være godt for.. jaja mange butikker som tjener fett på hysteriske hønemammaer rundt omkring

Skrevet

enig med du:)

Skrevet

Babyfeeder var toppers når han begynte med frisk frukt sånn rundt 6 mnd eller noe. Men nå som han er 9 mnd, er den lagt bort forlengst. Tror vi brukte den i en måneds tid. Akkurat nå sitter han og gomler brødskive til lunsj :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...