Gå til innhold

Da har jeg fødet:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har den nydelige lillegutten vår kommet til verden:)

Etter flere døgn/uker med maserier og nesten ikke søvn ble endelig riene effektive i går morges.

Lå på sofaen siden jeg ikke fikk sove pga maserier,halv åtte stod gutten vår på 3 og mannen min opp.

Vi spiste litt frokost og gikk og satt oss i stuen for å se barne tv med gutten vår som vi pleier hver søndagsmorgnen.

Når kl ble ni føltes riene verre,men reise til sykehus som mannen min foreslo det ville jeg ikke.

Nektet å kjøre i to timer en vei bare for å høre at det var maserier som ikke var no virkning av.

Det hadde jeg gjort nok ganger nå:)

Allrede før kl var halv ti innså jeg at jeg måtte gi tapt og ringe føden,hadde intense smerter men tenkte at kanskje søvnmangel og bekkenløsning pluss maserier spilte meg et puss igjen.

Jm ba meg komme meg inn med en gang,jeg hadde ikke dårlig tid så kom oss ikke hjemmenifra før kl var ti,da var også lillekaren levert hos tanten sin.

På vei innover gikk det opp for meg at fødslen virkelig var i gang,hadde det helt j.....!!!

Mannen min begynte også å få litt panikk når jeg begynte å snakke om ambulanse på vei innover og det kom 2-3 rier i løpet av 5 min.

Vi hadde jo to timer vei innover.

Men halv tolv var vi på føden så man kan si det gikk fort i svingene:)

Når jeg kom inn i luken på kk rakk jeg så vidt å spørre etter en seng før neste ri kom.

Kom da inn på en fødestue og etter en undersøkelse fant de ut at jeg hadde 6 cm åpning allrede.

Den første tanken som slo meg da var at: herregud så deilig,de setter epidural etter 5 cm åpning.

Men så lett var det ikke,nei.

Det stod i helsekortet mitt at jeg skulle få epidural om det var tid til det,men jm leste ikke gjennom papirene mine før hun sa konsekvent NEI.

Da ble jeg temmelig forbanna,ville ha denne epiduralen.

Men fikk i det en ri så fikk ikke sagt noe da,men i det rien var ferdig fikk jeg fortalt jm hva jeg synes om dette svaret og ba hun pelle seg ut og sende inn en ny jm til meg som gadd å lese helsekort i stedet for å stå å gni meg på ryggen.

Hun ble da litt paff tror jeg for i løpet av en halv time hadde jeg fått epidural:)

Etter det lå jeg i sengen og prøvde å slappe av og hørte på jm som begynte å snakke om hvor lang tid fødslen kunne ta siden epiduralen kunne sinke hele prosessen.

Det brydde jeg meg rett og slett ikke om,synes bare det var deilig å endelig kunne få slappe litt av i kroppen.

Etter en liten stund ville jm sjekke åpning igjen,klokken var vel da i 2 tiden.

Og gjett hva; epiduralen sinket ikke noe hos meg:)

JIPPI!! Jeg hadde 9 cm åpning.

Jm skulle gå av vakt kvart på tre og regnet med å ta i mot barnet mitt.

Men ny jm kom på jobb rett over halv tre og ingen baby var kommet enda...

Hun skulle sjekke åpningen min før den første jm skulle gå og da klarte hun å ta vannet på meg.

Da ble det ny jm på meg når pressriene satt i gang:)

Fra vannet ble tatt gikk det rett over en halv time før gutten vår var ute.

15.14 la de han på brystet mitt:)

Den deiligste følelsen i verden,alt slitet og de tunge tankene den siste tiden forsvant på 1 2 3:)

Jm var litt bekymret med en gang for det var en del blod i fostervannet.

Men de fant fort ut at grunnen var at morkaken hadde løsnet litt inni der.

Det var ingen ting å bekymre seg over nå,utenom at gutten vår spydde litt etter å ha drukket en del fostervann,men det gikk helt fint.

Lille karen var 35 com rundt hodet, 48 cm lang og veide 2940 g.

Så han er helt perfekt:)

Jeg ville helst hjem med en gang,men fant ut at vi skulle legge oss på barselhotellet for en natt siden de ikke undersøkte barna for å sende de hjem før det var gått 6 timer og da hadde vi ikke vært hjemme før sent på kvelden.

Så vi ble fulgt over til barsel hotellet i 7 tiden og ble der til i dag tidlig etter at lillegutten vår ble undersøkt av barnelege halv ni.

Vi var hjemme i huset vårt kl 12 i dag og det var en nygelig følelse å sette seg ned i sofaen med de to skjønne guttene mine.

En liten baby og en kjempestolt storebror:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille nye borgeren!!!

Gleder meg til vi får vår nr 2... lenge igjen.. he he

Kos dere fremover alle 4=)

Skrevet

gratulerer med gutten,du er jammen tøff som er hjemme allerede.lykke til videre

Skrevet

Gratulerer så mye med lille gutt...

=o)

Skrevet

Endelig fikk du prinsen ;o) Gratulerer så masse! Kose dere mye nå!

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)

Kos dere sammen!!

Skrevet

gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer så mye! For en fantastisk fødselshistorie;)

Dust jm godt gjort at du tokk henne, så frekk at hun ville bestemme over deg!!!!!!!! Håper å ikke møte slike kalde jm, for epidural den skal jeg ha, hvis jeg rekker!

Lykke til og kos med familien din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...