Gå til innhold

Disse med 9 barn på TV-Norge nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt så må jeg si at jeg syns det er ganske drøyt at besteforeldrene må bo sammen med dem for at de skal klare å ha så mange barn. De velger jo selv å få så mange!

Ellers så sier de "når en blir syk så blir alle syke". Greit at det ofte blir sånn. Men blir jo dømt til å bli sånn når alle barna spiser middag fra en tallerk og en skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De velger å få så mange og besteforeldrene velger å bo der!

Skrevet

De velger selv hvor mange barn de vil ha, og besteforeldrene velger selv om de vil bo der!

Skrevet

Ja. Men tror du besteforeldrene føler de har noe valg?

Skrevet

eg har sett det der før og må si at jeg syns det er rart at de velgier å få så mange barn når man ikke klarer å ta seg av dem alene... men bra dem har besteforeldrene iallefall

Skrevet

Hvis de ikke hadde villet så hadde de vel satt ned foten?! Forhåpentligvis....

De er jo voksne mennesker og må ta egne valg..

Og hvis de føler at de ikke har noe valg, nei nei, da er det dems egen feil!

Man får statlig hjelp med så mange barn, så besteforeldrene har nok stilt opp frivillig.

Skrevet

Syns de virker utrolig korttenkte jeg. Jaaa, la oss får enda flere barn! Når de VET de kommer til å trenge ufattelig mye hjelp, både fra leger, sykehus og familie, og sant og si burde fokusere mer på å ta vare på de 5 ungene de alt har?

Kjekt at besteforeldrene er der, men...mate alle ungene med samme skje fra samme fat og stappe i de saft/juice på tåteflaske...burde kanskje fått seg et kurs i hvordan håndtere ungene.

Skrevet

Ja, for du er vel verdens beste mamma du?!

Huff og huff, så jo ut som barna hadde det fryktelig vondt eller?!

Skrevet

Sette ned foten? Blir jo kanskje litt rart ¨å sette ned foten når nye firlinger er på vei?! "Nei, nå har dere blitt gravide med firlinger igjen så da stikker vi"

Skrevet

Djises, ro ned cella di da.

4 unger premature, de neste 4 garantert premature de også, det vitner ikke om særlig gjennomtenkte valg.

Skrevet

Men de VISSTE jo ikke at det ble fire!!!!!!!!!!!!!!!!! Se hva jeg skriver da!

Skrevet

Tror nok at de har gode rutiner og at ting fungerer. Mora sa jo selv at så lenge rutinene var gode så fungerte det. Men barna kunne fått hver sin tallerk med hver sin skje. Ikke minst for å prøve å hindre smitte av sykdommer.

Skrevet

Gamle dama må jo få si ifra når hun ikke orker mer hu og da.

De kan få statlig hjelp, så i bunn og grunn har de ikke "bruk" for besteforeldrene....

De må allikevel klare seg uten besteforeldre når de går bort...

Skrevet

Smittet tror jeg de blir uansett når de er så mange,enten de spiser av samme skje eller ei!

Skrevet

Det værste må jo være strekkmerkene....hehe

Nei, den var litt stygg, men tenk de merkene det blir da!

Hilsen et berg

Skrevet

Hver med sitt, men jeg hadde hatt elendig samvittighet viss vårt valg med å få mange barn skulle gått utover alderdommen til min e foreldrene.

Sjansen er mindre for at alle blir syke viss de får hver sin skje. Selv om den uansett er stor!

Skrevet

Er imponert over roen hos foreldrene jeg - og kjærligheten.. Jeg hadde nok vært i fistel

hilsen meg som er alenen m to barn bare for i kveld... full av beundring!!!

(selv om de nok har tatt noen drøye valg ja)

Skrevet

Føler at jeg kan bidra litt i denne diskusjonen iogme at jeg selv har bodd hjemme hos mine foreldre inntil nå nylig.

Jeg ville ALDRI gjort slikt mot mine foreldre.

Et barn eller flere er en gave og blabla, men jeg syns at foreldre skal være foreldre og besteforeldre besteforeldre.

Det skulle bare mangle vel?

Jeg har aldri brukt mamma og pappa på den måten. Når mamma og pappa har tatt seg av Daniel var det fordi DE ville, ikke fordi jeg ville.

Og når jeg ikke kunne var jeg syk, hadde avtaler eller gikk på skolen.

Dette var avklart med mine foreldre FØR jeg gjorde noe.

Når man skal planlegge barn må man planlegge slik at man kan ta seg av barna, ikke inkludere besteforeldre i den dagl omsorgen, rutinene ++

Mener jeg har sett den doku før, der også bestemoren sto opp til de tidene på døgnet barna måtte opp.

Nei, seriøst.. Jeg liker ikke tanken på at folk får flere barn enn det de SELV har kapasitet til.

Under sv.skapet, ette fødselen og i tiden vi har bodd hjemme var jeg mamma og mine foreldre besteforeldre.

Syns det er feil at man skal inkludere besteforeldre på den måten, og især når de ønsker seg enda flere barn, som de sier på slutten. (hvis det var den jeg så..)

Pappa så på den sammen me meg og han reagerte også.

Alle besteforeldre har glede av å hjelpe til, men da mener jeg vi som er sønner/døttre må la de hjelpe til p åen forsvarlig måte.

Ikke på den måten de gjør. Det er ikke rett overfor besteforeldrene, rett og slett fordi besteforeldre skal være besteforeldre..

Menmen, min mening! :)

Skrevet

God damn sier jeg bare! hehe... tenk, SÅ mange barn.... uæææh.... :)

Skrevet

All ære til dem, bare så inderlig glad det ikke er meg. 2X4 liksom. Uææææææææææææææ!

Skrevet

Greit det er uhyre hyggelig med unger altså.. Men 8 unger?? Nærmest uforsvarlig synes jeg. Tenker på alt hva de krever som individuelle individer når de blir eldre... Og ikke minst sikkerheten med å iaktse så mange unger på engang.

OG sist men ikke minst hvor henter de energien fra????

Jeg er som en daukjørt bjørnefille etter 1!! unge innemellom...

Og takk høyere makter for at de har en så snill bestemor..

Skrevet

Synes det er helt vanvittig å planlegge flere barn, når de er helt avhengig av hjelp fra andre for å ta vare på flokken de allerede har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...