Jordbæret <3 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg trenger oppskrifter på middagsretter som er vegetariske. Er det noen som har forslag til hva man kan erstatte kjøttet med i f.eks. taco?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Vi liker godt taco med forskjellige grønnsaker i tynne strimler i stedet for kjøtt. Eksempler er løk, paprika og squash, eller bønner, tomat og paprika, eller aubergine, løk og sopp. Jeg freser det i panne, tilsetter sånn krydderblanding fra pose, samme som man bruker til kjøttdeig, og litt vann, og i tillegg litt tomatsalsa hvis det virker tørt. Røde bønner eller bønnestuing er forresten en super måte å gjøre måltidet litt rikere på sunne proteiner når man lager vegetarisk mat (Linser og tofu er også muligheter, men til mexmat hører bønner med).
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Quorn/tofu produkter er en god erstatning for diverse kjoett typer.. Finnes i forskjellige varianter. Ellers er det mange sopp varianter som er en god erstatning for kjoett..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg bruker grovrevne gulrøtter som kjøtterstatning. Stek de og dryss krydderet over. Ellers blir det mye wokede grønnsaker med kokosmelk og forskjellige paste som jeg kjøper på innvandrerforretninger som gir veldig god smak. Liker veldig godt curry paste med kokosmelk. Ikke kjøp fettredusert kokosmelk, da kokosfett er det sunneste fettet du kan innta. Godt for immunforsvaret ditt. Server med risnudler til. Kjempegodt! Og grønnsaksgratenger. Lager hvit saus av soyamelk og speltmel.
Den lille blå smurfen Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Santa maria hadde hvertfall tidligere en pose, lik tacokrydderet til kjøttdeigen, et vegetar fyll til taco! Har ikke prøvd det, men kan jo være verdt forsøket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå