Gå til innhold

er redd for å få stooor baby


Gjest

Anbefalte innlegg

mine har vært 4.9 og 3.5..men er så redd for at for hver unge så blir babyen større..kan man få store babyer selv om man passer seg for søtt og sånn?hvis man har født "normale" babyer før?

han første var jo stor,men da gjekk jeg 2 uker over tiden..å med jenta så fikk jeg en dag før termin..hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært til kontoll for svangerskapsdiabetes den gangen du fikk storbaby?

 

Jeg ble bare rådet til å spise sundt, unngå søtt....Sa ingen andre ting man skulle gjøre.....Mangus veide 3600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herlighet..ja nå ser jeg jo at jeg har skrevet FEIL--gutten mi var jo ikke 4.9 hehehe..men 3.9..hjelpe meg..

men ei vennine av meg fødte jente nr 3 i gå å hu vegte 4.2..mens hennes andre to var bare 3.5 å 3.6..å hu la ikke noe særlig pp seg..var bare magen så var kjempestor p¨å slutten..men hva kommer d av?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har født en gutt på 3380 og en på 4160 og har en jente som var 3460 da hun ble født. hun er tatt m ks.

syns ikke d var nå forskjell på guttene, d var like ondt for og si d sånn;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte min første som var 4,5 kilo og neste som var 4,4 kilo. Fikk eksta oppfølging med nr. 2 siden førstemann var så stor. Det spurte jeg etter selv. Ble da henvist til fødepoliklinikk og fikk snakke med jordmor + at de sjekket størrelsen på barnet (og spesielt hodet) på ultralyd flere ganger den siste måneden. Fikk da også beskjed at jeg kunne bli satt igang fra og med termindatoen dersom jeg ønsket det. MEN det beste er at riene starter selv. Har prøvd begge deler, og naturlige rier er absolutt og anbefale ut fra mine erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er litt bekymret. Min første ble født til termin, og var 4250/54, nr to var 4600/56, og kom to uker over termin. Det sies at de blir større og større. Jordmor har også sagt at dette er litt arvelig fra morssiden. Og det stemmer bra i mitt tilfelle... Fikk tett oppfølging sist siden hodet ikke hadde festet seg til termin, og de måtte snu han.. Men de tok en del feil ang vekten, bare få dager før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj..ja jege r veldig spent på hva som kommer ut denne gang..hehe..er jo så redd vettu..men vi får bare se..er litt rart og at ungene blir så store..når normalen er på 3.4 og 3.5..da synes jeg de nesten er små hehe..hvertfall nå som flere å flere får store babyer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...