Jordbæret <3 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg trenger oppskrifter på vegetarmat. Er det noen som har forslag til hva jeg kan erstatte kjøttet med i f.eks. taco?
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Det finnes ulike typer kjøtterstatning i helsekostbutikker, fra en slags farse og til biter. Ellers kan du bruke ulike typer bønner, jeg vet noen bruker det, men jeg har ikke erfaring med det..
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er veggis, og pleier vanligvis å bruke 'refried beans' i tacos. Det kjøpes i hermetikkform, og du finner det i de fleste dagligbutikker. Bare sjekk at det ikke inneholder 'lard' eller noe dyrefett, men det gjør det vanligvis ikke. Jeg pleier å tilberede dem ved å varme dem i en gryte med en skvett med fløte og en dasj chilikrydder. Når de er varme er de klare til å spises. Det er veldig enkelt, greit og billig.
power puff Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Når vi lager vegetar taco hjemme hos oss bruker vi denne fra santa maria ( se link) http://www.santamaria.no/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p4c&c=4&s=8&id=450 Veldig god, jeg kjøper den på Ica og Ultra.
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Her kan du finne masse vegetar forslag http://www.matoppskrift.no/sider/sokemaskin.asp?search=vegetar&type=viewoppskriftersok Denne gangen skrev jeg bare inn vegetar der du søker men du kan også søker på. f.eks linser, bønner osv. En annen ting som er veldig godt er hjemmelagd falafel
Jordbæret <3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2008 Takker og bukker for gode svar. Ser at jeg kan finne mye på nettet. Men det er av og til litt uforståelig for en "uinnvidd"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå