Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Noen som vet hva som skjer når man presser før man har full åpning og pressrier. Hadde en lang fødsel, og husker at jeg prøvde meg på det når jeg var så grusomt lei.... Fødselen endte ikke særlig bra en del timer senere. (Har helt frisk unge altså!) Men jeg tenker på om det var dumt gjort av meg, eller om det ikke gjorde noe til eller fra?? Føler meg utrolig dum, men jeg var ALTFOR lite forberedt til fødsel, og fikk lite og dårlig oppfølging på føden... Håper ikke jeg gjorde ting verre...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 uff da.. det jeg hørte er at man kan revne. men mer vet jeg ikke.... synd det gikk sånn da. Men godt det gikk bra med ungen. klem
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Ja, men det er vel hvis man presser når man ikke skal, mens ungen er på vei ut eller? Jeg pressa jo i åpningsriene, hehe...uff. Takk for klem=)
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Når man presser, så dyttes babyen ned i bekkenet og mot åpningen. Det som skjer hvis du presser for lenge, er at babyen kan bli sliten og/eller stressa (trangere jo nærmere åpningen den kommer) og dermed ikke hjelpe til/ ev. få raskere hjerterytme. Jeg hadde pressrier i over 1 time, og da satte de på meg det "beltet" som jeg ble undersøkt med da jeg kom til sykehuset for å sjekke hjerterytmen til babyen.(alt ok,for øvrig) Så utfra den erfaringen tviler jeg på at du kan ha klart å gjøre noe fra eller til med å presse for tidlig annet enn at du sikkert ble mer sliten av det selv. Og - hvis du presser når du ikke har en ri, så klarer du heller ikke å "gjøre noe" der nede. I verste fall har du revnet litt mer enn du kanskje kunne, som det står over her. Men det vil man jo aldri få vite. Fokuser på at du har fått et flott barn, du. Alternativt kan du ringe sykehuset og be om en samtale med den jordmora du hadde under fødselen - det har du faktisk krav på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå