Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 SKal kjøpe barnevogn til helgen, men har ingen erfaring eller peiling på barnevogn. Noen med gode tips??
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo. Vi valgte den fordi den er litt lengre i bagen enn bl.a Brio. Og den har vendtbart styre med tanke på vind o.l, integrert solskjerm, myggnetting, og den har regulerbart styre i høyden.. I tillegg er den dyp og god nå i vinter. Jeg er en uke på overtid og gleder meg til å bruke den!
mæjah Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 vi har kjøpt en simo kombivogn. (sportsvogn med bag) så slipper vi to overdeler og kan bruke bagen utenom! tror det er lurt. åsså kan vi bruke den til barnet er 3-4 år.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Har du lest litt inne på barnevogndebatten? Tror egentlig du bare må dra til butikken og prøve og se, det er så mange forskjellige så det er ikke lett å anbefale noe spes. Vi landet på OTH urban jungle.. veldig god å trille, men nå kan det jo være at du har en helt annen smak. Lykke til.
mæjah Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 vill iallefall anbefale deg å kjøpe en med 4 hjul ikke 3. for de er mye stødigere
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Er ening med Gemini også. Det er så mange forskjellige! Det viktigste er at dere finner en dere liker og er god å håndtere. Det er også stor forskjell på servicen til butikkpersonalet! Det fikk vi erfare!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg skal bruke vognen en del til turer og soving på dagen utover våren, og jeg har valgt Simo Duo. Den virker solid, og bagen er veldig romslig, noe som er det viktigste for meg. Hadde en kombivogn forrige gang, og barnet ble fort for stor for bagen, dette gjelder jo spesielt oss med vinterbarn, som må ha store vognposer. Jeg har lammeskinnspose, og den tar mye plass. Ellers så har jeg stasjonsvogn nå, så da gjør det ikke så mye at vognen er litt stor og klumpete. Det er værre med et lite bagasjerom, og du må stå i kulda og plukke vognen helt fra hverandre med hjul og alt. Da er det jo kanskje mer praktisk å ha en mindre vogn. At simo vognen er tung er bare en fordel for å få trimmet av seg fettet:) Lykke til:)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Ut og prøv! Ting du må ta stilling til (noe i alle fall): * bagdel og sportsdel separat eller kobinasjon med bagdel oppi sportsdelen. Når de er separat så er ofte bagen større og kan brukes lengre. * mye eller lite fjæring...noen vogner har mye fjæring = tunge å kjøre * skal du ha vogna mye i bil (hvor stor plass tar vogna og er den enkel å legge sammen). Dette var det viktigste for oss i denne sammenheng....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Simo Duo har vi. Den er deilig å trille og har stor bag og stor sportsvogn
trebarnsmamma? Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Vi har valgt bugaboo cameleon denne gangen. -liten og lett -stoooooor bagdel -både vendbart styre og vendbar sitteinnsats sportsvogndel -blir knøttliten sammenlagt -stilig å se på
tertilus Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Vi har også valgt Bugaboo av samme grunner som Peekaboo.
trebarnsmamma? Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Vi har forresten OTH til sønnen vår fra før, og elsker den vogna altså Eneste minus er at den blir lang sammenlagt og ikke har vendbar sportsdel.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Jeg kjøpte nettopp Brio Happy Duo, for den er LITT mindre enn Emmaljunga sin Duo-vogn, og blir mindre når du slår den sammen. Den nye vognen har nemlig et understell som består av stoff, mellom hjulene, slik at når man slår den sammen kommer hjulene helt inntill hverandre på hver side. Bagen er mer enn stor nok, og den er større enn en kombivogn sin bag. Derfor valgte jeg Duo-vogn, for jeg ville ha større bag-del og ville at den skulle være litt lettere. Kombivogner blir litt tyngre. Leste også endel på barnevognguiden.no Så kan du også lese endel på produsentenes hjemmesider også! Lykke til!
bl0mma Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Vi kjøpte en emmaljunga city cross med en city bag, denna veger bara 11 kg. Jag fick barn i november så vi har brukt den en del och er veldi nøjda
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 8. januar 2008 #15 Skrevet 8. januar 2008 Det kommer vel veldig an på hvilke behov man har; hvordan hverdagen deres ser ut. Bor dere i enebolig eller blokk? På landet med grusvei eller i byen med asfalt? Har dere (stor/liten) bil eller reiser dere kollektivt? Osv... Mange hensyn å ta=) Vi endte opp med Emmaljunga Smart Duo Kombi, en stødig 4-hjuls vogn som var god å trille med god plass oppi bagen, enkel å klappe sammen osv. Gleder meg til å ta den i bruk! Lykke til med vognvalget=)
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #16 Skrevet 8. januar 2008 Som nevnt over; det kommer helt an på hvilke behov dere har. Vi endte også på emmaljunga smart duo, da vi ikke har bil, og dermed kommer til å bruke vognen i det daglige. Vi bor midt i Oslo, og endte dermed også på en stødig 4hjuling, fordi det ofte ligger tykt med slaps og søle på fortauene gjennom hele vinteren. Størrelsen på bagen var også fin, i forhold til at vi får vinterbaby, og trenger litt plass oppi der. Også greit med plass når man skal handle. Min venninne, som venter barn til våren, har kjøpt en helt annen type vogn som er mye mindre, og mer praktisk, i og med at de har bil som de kommer til å bruke til/fra butikk/barnehage/jobb, så vil vognen for dem i hovedsak være til turbruk. Da sier det seg selv at de ikke trenger en såpass "stor" vogn som den vi har kjøpt. Så sett opp en liste over deres behov, så kan du jo eliminere en del vogner på den måten Lykke til!
Hvitkløver2020 Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 Vi har valgt Quinny Speedi når gutten kommer til verden, den er liten og lett og super til bruk på sommeren. Har en simo kombi fra -06 etter storebror som venter på oss til høsten når han trenger større plass i vogna, med dun pose ol. Dra å prøv å spørr om råd i butikken!! -er dere mye ute i terrenget eller asfalt? -bor dere i blokk eller har dere en stor gang med god plass til vogna? -trenger dere bag til sikkerhetsnett i bilen? -trenger dere da en løs bag eller triller dere helt frem til målet? -når er terminen? -skal du kjøre på snø eller ikke? Masse å tenke på!! lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå