Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Jeg fikk vite i dag at jeg har fått det. Hva bør jeg gjøre frem til jeg skal på møte med spesialist? Veldig usikker. Håper noen kan gi meg råd. Er 16+6 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nevnte det for en erneringsfysiolog her en dag å ho nevnte. ikke sukker.. gulerøtter og mat med fiber. også er det vel om å gjøre å holde blodsukker stabilt med å spise lite å ofte

Skrevet

Spis som en som har diabetes. Du kan google kostholdsråd for diabetikere. :) Det viktigste er å spise lite raske karbohydrater. Dvs. unngå søtsaker, brus, juice, syltetøy osv. Drikk helst vann eller evt light-produkter. Til og med melk inneholder en del karbohydrater.

Lykke til! Husk at det er masse god mat du fremdeles har "lov" til å spise. :)

Skrevet

Har selv dettte, men har valgt å leve et någenlunde normalt liv. Dropper selvfølgelig alt det unødvendige søte, men har syltetøy på skiva for å si det sånn fordiom. Vær flink til å trene hver dag, da kan du igrunn leve som før med visse unntak.

Spesialistene på sykehuset sier det samme til meg. Nå for tiden fødes store unger, og disse mødrene er ikke diabetikere.

Men går på sjekker hver 14 dag frem til uke 30, der hvor det blir hver uke.

Og de lar man aldri gå over termin heller=)

Ønsker deg lykke til :)

Det er ikke så kjekt å få en beskjed om at du har fått svangerskapsdiabetes, men du får prøve å gjøre det beste ut av det.

Klem gutina:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...