Gå til innhold

Koker dere vannet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til grøten når barna er 7 1/2 måned, eller tapper dere lunka vann fra kranen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - ikke nødvendig å koke vannet (hvis ikke det er spesielt dårlig vannkvalitet der dere bor...)

Men ta KALDT vann fra springen, varm dette litt i mikro'n, i gryte/vannbad eller noe...

Varmt vann fra springen har stått over tid i varmtvannstanken en stund, og kan inneholde flere bakterier...

Skrevet

ikke lunket vann fra springen.... Kan ligge Legionella bakterier i lunkent vann. De kan være dødlige for små barn.

Skrevet

JEG DRIKKER IKKE TEEN MIN MED VARMT VANN FRA SPRINGEN, vannkoker brukt jeg etter at barnet var ett år, kokte det på komfyren før det.

Skrevet

Trenger ikke koke vannet, men IKKE tapp lunkent vann fra springen! Jeg tapper ikke lunkent vann i springen når jeg skal lage mat en gang for at det skal gå fortere, for det vannet er det MASSE bakterier i og kobber fra vamtvannstanken! Gjør som hun over, ta kaldt vann i springen og varm i mikro. Drikkevann kan man gi barna fra springen etter 6 mnd, kan det i alle fall her vi bor, men ikke sikkert man kan det over alt.

Skrevet

Takk for svarene jenter!!

Skrevet

Ja, koker fortsatt.

Heller på termos, avkjøler litt, setter på kork og så har vi alltid vann klart til neste måltid.

Skrevet

Koker fortsatt vannet (vannkoker), han er snart 10 mnd. Men det er mest pga vi får vann fra egen brønn, og jeg innbiller meg å ha hørt at da kan det være lurt å koke vannet lengre enn om man får fra vannverk. Skjer det at jeg har glemt å koke så tapper jeg kaldt vann fra kranen. Tror jeg blir å koke vannet til han er rundt året ivertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...