Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 jenta bir snart 4 uker og jeg ammer i ett strekk på kvelden..hm..er det slik det skal være?HS sier at dette er helt normalt når de er så små:S
sekke Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 jeg ammet hele dagen jeg den første tiden. min datter var veldig urolig og gråt hele tiden. "pupp" var det eneste som hjalp så den var mye framme hele daøgnet. hun sov ikke mer enn 1.5 time i strekk før hun var 3 mnd og 3 uker. da begynte jeg med grøt selv om helsestasjonen frarådet det.(jenta mi ville ikke ta flaske så fikk ikke gitt tillegg)fra den dagen har hun sovet hele natta og gjør det fortsatt. hun er i dag to år og sover fra 19 til alt fra 7-10. i starten tror jeg det er veldig vanlig og amme mye,men neste gang tror jeg puppen min skal fram litt mindre allikevel. men nyt tiden. snart er de store...
Mariamin Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jada, dette hørtes kjent ut.. Husker selv at jeg til stadighet satt med puppen ute på kveldstid. Det roer seg etterhvert når babyen blir litt større.
kom-som-bestilt Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ammet også i ett på kveldene. Lillemor hadde mageknip, og patting hjelper. Prøvde smokk, men hun ville ikke ha den. Så når hun endelig sovnet i 2-3 tia på natten, sov hun i mange timer. Jeg derimot ble så sprengt etter 5 timer at måtte opp å pumpe meg...! Men det går seg til! rart å tenke tilbake på, tulla mi er snart 9 mnd nå! Men altså, det går seg til. Om 1 mnd har du sikkert glemt det alt
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 jepp!! og det er hyppig amming på kveldene fortsatt etter snart 10 uker. man må bare innfinne seg med at kvelden er forbeholdt bebis og puppen;) kan være slitsomt til tider, men det 'går over' med tid og stunder.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 å jada!!! her puppes det hele kvelden.. )
FanteGuri Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Ammet og ammet og ammet hele kvelden, fra jenta ble født til hun rundet 2 mnd, da ble det plutselig litt mindre amming. Synes det var slitsomt, men nå er snuppa 7 1/2 mnd og jeg er litt lei meg for at tida har gått så veeeeldig fort!!!!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg gjorde d jeg og....:-) Etterhvert ble jeg så sliten at hs foreslo at jeg kun gi ho et måltid mme på kvelden,også fordi at puppen skulle rekke å bli fult skikkelig opp. Å d hjalp! Gjorde d bare ei ukes tid...Egentlig ska d være nok med 10.mim på hver pupp...så d kan være at hun bare koser seg skikkelig. Samtidig er kvelden den mest "urolige" tiden på døgnet med en baby....MEN; d går seg til:-)
manian Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Dersom hun bare har et veldig sugebehov, går det kanskje an å prøve smokk. Siden hun ligger så lenge ved puppen, er det jo ikke sikkert at hun spiser hele tiden.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 så da er jeg ikke alene om dette:o)jenta mi har er en del trøbbel med luft i magen til tider og er ganske urolig hvis hun ikke får være nærpuppun om kvelden. På dagen derimot sove hun masse, jeg samsover med ammemadrass om natten, som gjør at jeg føler jeg ammer i ett strekk halve døgnet..hadde jo vært fint om hun hadde kost seg hos pappan når han kommer hjem fra jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå