Gå til innhold

sopp og canesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært plaget med soppinfeksjon etter soppinfksjon i svangerskapet, og nå har jeg sendt sambo til apoteket for å kjøpe nok en stikkpille. dette blir 4 behandling...

har tidligere aldri vært plaget av sopp, men er altså det nå.

det jeg lurer på er om det er farlig og ta så mange kurer?

mistenker at jeg får det igjen og igjen fordi jeg ikke får stikkpillen langt nok oppi.. synes det er vondt faktisk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også tatt mange kurer uten å ha nevnt det for lege... synes jeg kommer med så mange plager at jeg tørr ikke nevne sopp engang.. det er jo egentlig bare en bagatell som lett kan behandles... om det blir gjort riktig.. prøv en gang til!

Skrevet

Følger du smøre regime slik du burde da? Opp til 3 dager etter du er symptomfri og helt fra foran i vagina til anus bak?

Det mange ofte glemmer er at soppen trives like godt bak som foran og smører man ikke der er det fort gjort å få det tilbake...

Ellers ville jeg snakket med legen om dette på en kontroll - men nå er det jo kjent at Canesten ikke er farlig for gravide da:)) Og vi er jo "lettere" utsatt for å få det!!

Lykke til...

Skrevet

takk for svar:)

er ikke så flink til å smøre nei:( men denne kuren skal gjennomføres ordentlig:)

og pillen skal helt opp:)

Skrevet

Jeg har fåttbukt med soppen med en aloe vera basert gel, Multi-gyn Acti-gel heter den. Bruker den både sammen med canesten under utbrudd, og forebyggende 2-3 gg i uken ellers. Den fåes hos Allianse- apotekene og enkelte vitusapotek. ANBEFALES! Ellers er sæd rene giften for meg, så sambo må hoppe av i svingen... (sæd forandrer ph i skjeden slik at sopp trives bedre.) Det hjelper også å bruke masse glid når man har sex, så man ikke blir sår, det hjelper også.

Skrevet

Et lite råd til. Jeg kjøpte noen stikkpiller på apoteket som inneholder melkesyrebakterier. Husker ikke i farta hva de heter, men det er jo bare å spørre på apoteket. Jeg var veldig plaget av sopp før jeg startet med disse pillene, men har ikke hatt det en eneste gang etterpå.

Husk også at soppen kan sitte på penis, så han må smøre seg han også når du har "angrep".

Skrevet

En ting er sikkert, og det er at det er ikke rart om man blir forvillet i informasjonsjungelen...

Ei gravid venninne av meg fikk beskjed om det på apoteket at om hun brukte canesten stikkpille, kunne dette føre til spontanabort....

Men, er vel ikke alle på apotekene som er lite opplyste heller?!?

Men det er jaggu ikke lett å vite, for det blir jo sagt det ene og det andre om alt! Jeg er iallefall forvirret!

Er 8 år siden jeg fødte sist, og ting har forrandret seg, hjelpe meg!

Håper uansett du/dere blir kvitt soppen, ubehagelig dette! Lykke til!

Skrevet

oj...står jo presisert i pakningsvedlegget at det kan brukes av den gravide, men ikke bruke innføringspinnen pgsa fare for å ripe opp noe der inne..

tror ikek de ville reklamert på disse barneforumene for canesten om det er farlig for barn eller mor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...