Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har ei god venninne som tydeligvis sliter veldig psykisk for tiden. Får ikke helt taket på hva det er, hun gruer seg til å gå på jobb, sier hun ikke har overskudd til å ta seg av ungene sine skikkelig, klarer ikke å ta avgjørelser, mye går henne i mot og virker uoverkommelig. Hun er ikke den som roper høyest om at hun sliter, vil veldig gjerne være perfekt. Fikk vite at hun er sykmeldt en periode nå. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Kanskje noen kan legge denne på skravle for meg, dette er neppe noe krangletema. Vil ikke skrive nick her, siden noen kjenner meg og kan legge to og to sammen. Takk.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Det du kan hjelpe mest med er å være der. Hjelp til med ungene så hun får litt fri, ta dere en god flaske vin en og annen kveld, få vite hva problemene hennes bunner i og bare støtt så godt du kan.
Gerd-Johan Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Signerer på den over her.. Jeg vet hvordan det er å føle seg slik som du sier veninna di gjør. Etter bruddet med samboeren min følte jeg det slik, og da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten støtte.. Vær der for henne. Hjelp henne med ungene, for ikke la dem lide i dette. Anbefal henne å muligens ta kontakt med en psykolog. Det er INGEN skam i det!!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Nei, men hun ser slik på det selv. Her snakker vi perfeksjonist, altså. Der i huset er det strøkent til enhver tid, hun gjør jobben sin til punkt og prikke (lærer, så det å være perfekt i ett og alt er ikke helt lett), mannen er "den mest perfekte", etc. Har mange ganger tenkt at det må være slitsomt å ha det slik, leve opp til fasaden. Her i huset er det kaos rett som det er...men god stemning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå