Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har en svigermor som bor langt vekk, som tydelig har planer om å komme rett etter fødsel. Hun må planlegge litt med tanke på jobben sin, så jeg føler liksom et press allerede, og lurer på om hun kan risikere å komme før jeg knapt har kommet hjem fra sykehuset. Jeg kan jo ikke vite når fødselen blir. Hun er snill og grei, men veldig påståelig, og jeg vil at vi skal være litt i fred etterpå. Mannen min har tenkt å ta seg litt fri og, og han jobber veldig mye, så det er jo helt luksus. Så skal hun komme og blande seg... De er heller ikke verdens beste venner og krangler stort sett hver gang de er i nærheten av hverandre, så nei, dette ser ikke jeg fram til... Føler meg litt fæl nå, men kan det ikke vente... Når han er i gang å jobbe igjen, og jeg begynner å trenge litt hjelp og avlastning. Vet jo det bare er å gi beskjed, men jeg blir liksom så overrumplet av folk som bare inviterer seg med den største selvfølge....
canutten Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 skrekk og gru! ned med foten nå! de ukene der får dere aldri tilbake!! uke fire derimot! da er det fint å få vasket og stekt opp noen kjøttkaker!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 he he... Kjøttkaker lager jeg selv, men fint med litt vaskehjelp:) Uff... nå er jeg fæl... HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Oj, oj! Hva med å foreslå at svigermor kommer på besøk etter par dager over de +14 dagene etter ultralydtermin med argumentet om at du sannsynligvis føder etter ultralydtermin? Og at hun på den måten i hvert fall er sikker på å få se den lille mest mulig av tiden hun er hos dere...
Mininni Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Kjære deg, du er nødt til å si i fra. Dette er først og fremst en tid da du og mannen din trenger å bli kjent med babyen, og det siste du trenger er å få svigermoren din oppi det hele. Hadde jeg aldri i verden orket Hva med å få mannen din til å si i fra? Den praktiserer vi her i huset - når det gjelder hans familie, er det han som gir beskjed om hvordan vi vil ha det. Det er faktisk veldig lov å ta først og fremst hensyn til seg selv i denne situasjonen, og det må andre bare respektere. Særlig dersom det er fare for at det blir småkrangling mellom svigermoren din og mannen din mens hun er på besøk, synes jeg besøket får vente til du er klar for å håndtere det. Hvis hun er den "jeg-vet-best"-typen risikerer du også at hun legger seg oppi hva du gjør hvordan med barnet, og DET kan fort bli veldig vanskelig (her snakker jeg av en venninnes erfaring - det ble et MEGET anstrengt besøk fra hennes svigermor, som til stadighet ville ha dem til å gjøre ting slik og sånn).
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Jeg ville kommet med forslag å komme tre uker etter termindatoen. Da får dere minst den første uka alene. Dette er tiden du, mannen din og babyen skal bli kjent...alene...VIKTIG! Svigermor har ingenting der å gjøre, annet enn hvis du føler deg meget usikker ( dette vil uansett forsvinne etter at babyen er i hus). Dette er en utrolig viktig tid for den lille familien din. Ikke la noen komme inn på "ditt" området, for du vil huske det for resten av livet... De andre får komme i siste rekke.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Det er bedre å sette foten ned på forhånd, enn å ødelegge forholdet til svigermor for alltid. Tiden etter fødsel kan være veldig tøff både psykisk og fysisk, og da er det ikke gunstig å ha besøk, og gå rundt med et påklistret smil og late som alt er bra. Sånn er man jo gjerne. Hvis man får spm om det går bra, så svarer men jo ofte ja, selv om underlivet sliter, puppene er vonde og man vil helst bare legge seg ned og gråte uten helt og vite hvorfor. Sånn hadde iallfall jeg det sist, og da vil man helst bare ha de/den aller nærmeste rundt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå