mom2agirlandaboy Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 (Ikke akkurat et "bli gravid"-innlegg, men jeg fant ikke noe forum som passet, så da prøver jeg her, for jeg vet jo at mange av dere allerede har barn). Mitt og mannens nyttårsforsett er å ha mere kvalitetstid sammen, så derfor skal vi nå begynne å bruke barnevakt fra tid til annen. Vi kjenner ei 15 år gammel jente, som skal sitte for oss på onsdag. Det blir da første gangen hun passer, så vi blir bare borte etpar-tre timer. Hva er dagens "tariff"? Hva er minstepris? Jeg har tenkt 150-200 for ca 3 timer, og 350-400 for en hel kveld. Hva mener dere? Takknemlig for svar.
*tornerose* Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Har egentlig ingen anelse på hva det ligger på, men rundt 50 kr timen er vel passelig? Har ikke hatt noen barnepiker på barna da jeg har familie som har stilt, men VELDIG smart av dere å ha litt kvalitetstid sammen, det trengs en gang i blant når en er travle småbarnsforeldre (",) LYKKE TIL :-)
Viktoriana Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Vi har ei på 17 som har vært barnevakt her et års tid. Hun får 200 for en kveld - dvs. fra 6-7 til rundt 9. Blir det lengre betaler vi 300. Vi bruker også ei jente til på 16 og i følge henne betaler vi bedre enn andre hun er hos.
mom2agirlandaboy Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 Å så hyggelig at dere har svart! =) Takk for tilbakemeldingene. Jeg tenker vi legger oss på det nivået som er nevnt. Blir første gang med barnevakt ikveld, både gleder og gruer meg....
Håperpåønskebaby Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 det kommer jo litt an på hvor mange barn, hvor gamle osv...
blirjegsnartmamma Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Jeg satt barnevakt fra jeg var 14 for en familie. Utrolig herlige unger, som jeg var "tante" for. Så jeg fikk 300 for en kveld, også kjøpte de inn litt ekstra godt som jeg kunne ha når barna hadde lagt seg..
temine Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 200 for noen timer og 250-300 for en kveld er ganske normalt har jeg inntrykk av. Også er det jo veldig koselig om man handler inn noe godt å spise på til etter ungene har lagt seg, og barnevakten ska være ei stund utover.
*Lykkeliten* Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Jeg bruker ikke barnevakt så ofte.. Betaler 200-300kr for kvelden, handler inn potetgull, brus og litt snop. =) Kanskje leier jeg en film i tillegg. =) Barnevakten er fornøyd. =) Ho er 14 år, og jeg stoler på henne. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå